Аннотации:
Мета роботи – уточнити зміст дефініції „культурна компетентність”, означити особливості її опанування учнями ЗЗСО в процесі осягнення життєпису майстрів. Методологія дослідження ґрунтується на системному
підході, із залученням низки методів: міждисциплінарного – аналізуючи освітню
ситуацію сьогодення, отримуючи інноваційні відомості; культурологічного – усвідомлюючи сутність дидактичних технологій; біографічного – засвоюючи специфіку буття метра; герменевтичного – пояснюючи смисл хронік; аналітичного –
вивчаючи джерела за темою праці; теоретичного узагальнення – підбиваючи підсумки публікації. Наукова новизна: вперше у національній гуманітаристиці виявлено механізм набуття культурної компетентності школярів через студіювання літопису креативної персони. Висновки. Культурна компетентність – інтегральна
якість людини, яка дає їй можливість здійснювати творчу практику; сприймати,
інтерпретувати мистецькі артефакти; пізнавати, мислити, приходити до самостійних обґрунтованих рішень; успішно комунікувати із представниками різних
цивілізацій; здобувати, критично осмислювати інформацію; реалізовуватися в
професійній, приватній сферах. Біографія – універсальний жанр, котрий концентрує значний пласт відомостей стосовно життєтворчості непересічної особистості, чия праця ознаменувала поступ конкретної країни, й загалом цілого людства. Літопис маестро містить великий об’єм даних щодо свого героя, соціокультурної ситуації його доби, актуальні духовні ідеї, сповідувані суспільством,
суперечності, виклики, котрі здатне вирішити мистецтво. Ознайомлюючись з
хроніками майстрів, учні набувають знання про різні історичні епохи, знакових
представників; знайомляться з найкращими опусами діячів, вчаться їх сприймати, тлумачити; розвивають емпатію, рефлексію; черпають досвід для вирішення
нагальних проблем.