Короткий опис(реферат):
У статті визначено основні види, методи та принципи з
допомогою яких формується готовність майбутніх учителів початкових класів
до проведення науково-педагогічних досліджень. Визначено, що для
вирішення зазначеної проблематики згідно з Законом України «Про вищу
освіту» студентів потрібно залучати до науково-дослідних, дослідно-
конструкторських роботах, у конференціях, симпозіумах, виставках,
конкурсах, представленнях своїх робіт для публікації, адже це надасть
можливість формувати у них готовність до проведення науково-педагогічних
досліджень. На основі аналізу наукових підходів обґрунтовано, що науково-
педагогічні дослідження – це процес і результат науково-педагогічної діяльності учителів, яке веде до здобуття нових знань про об’єктивний стан
справ в освіті, а також визначення можливостей і механізмів її вдосконалення.
Розглянуто, що науково-педагогічне дослідження складається наступних
кроків: визначення проблематики дослідження, постановка мети, збір та аналіз
інформації, формулювання гіпотези, планування і організація експерименту,
аналіз і узагальнення результатів експерименту, обґрунтування новизни
отриманих результатів та формулювання висновків. Визначено, що для
формування готовності майбутніх учителів початкових класів до проведення
наукових досліджень доцільно використовувати наступні види занять: лекції-
бесіди, проблемні семінари, різні види практики (на молодших курсах
навчання); проблемні лекції, семінари-дискусії, різні види практики (на
старших курсах); інтерактивні лекції, семінари-презентації проектів, різні
види практики (бакалаврат, магістратура). Зазначено, що формування
науково-дослідної компетентності відбувається з допомогою наступних форм
роботи: курсові роботи, наукові гуртки, наукові семінари, конкурси, дипломні
роботи, науково-практичні конференції, олімпіади, студентське наукове
товариство. Зроблено висновок, що підготовка майбутніх учителів початкової
школи до науково-педагогічних досліджень – це процес взаємодії потреб,
інтересів, ціннісних орієнтацій, мотивів, професійних знань і практичних
умінь та професійно значущих якостей, які дають змогу фахівцю ефективно
здійснювати практичну діяльність.
Суть розробки, основні результати:
Формування готовності майбутніх вчителів початкових класів до проведення науково-педагогічних досліджень / Коновальчук Інна Миколаївна, Вишнівська Наталія Володимирівна, Прошкуратова Тамара Сергіївна, Кобаль Василь Іванович, Саєнко Юлія Олександрівна // Наука і техніка сьогодні. Серія "Педагогіка",Серія "Право", Серія "Економіка", Серія "Фізико-математичні науки", Серія "Техніка" : електронний журнал / гол.ред. Сопілко І.М. - Київ, 2023. - 7(21). - С. 348-359