Короткий опис(реферат):
У статті розглянуто питання формування м’яких навичок (soft skills) майбутніх
педагогів як базових факторів, які визначають майбутню професійну успішність.
Наголошено на особливій актуальності м’яких навичок для майбутніх педагогів, їхнього
майбутнього професійного успіху й високого рівня конкурентоспроможності. Визначено,
що питання розвитку «навичок майбутнього» вже неодноразово розглядалося сучасними
як зарубіжними (Р. Болстад, Г. Клекстон, Г. Пауелл, Р. Хіпкінс та ін.), так і вітчизняними
(Є. Гайдученко, Н. Жадько, Т. Кожушкіна, Л. Фамілярська та ін.) науковцями.
Проаналізовано термінологічний апарат дослідження. Зауважено, що в науковій сфері
сьогодні ведеться багато суперечок про переважне значення soft skills над hard skills (жорсткими
або твердими навичками). Перші називають «навичками майбутнього», «навичками
успішності», «кар’єрними домінантами» тощо. Зазначено, що Світовий економічний форум визначає такі десять найважливіших навичок майбутнього 2025 року: аналітичне мислення та інновації активне навчання та навчальні стратегії, комплексне вирішення проблем, критичне мислення та аналіз, креативність, оригінальність та ініціативність, лідерство та соціальний вплив, використання технологій, моніторинг та контроль, дизайн технологій та програмування, стресостійкість
та гнучкість, уміння аргументувати погляди, вирішення проблем та генерація ідей.
Для з’ясування найбільш важливих навичок для професійної успішності майбутніх
педагогів було проведено анкетування здобувачів освіти. Виявлено, що майже всі студенти
вважають м’які навичками обов’язковою складовою успішної викладацької діяльності. Серед
найбільш важливих soft skills для педагогів виділяють критичне мислення, стресостійкість,
комунікативність, цифрову грамотність. У статті наведено форми і методи викладання в закладі вищої освіти, які сприятимуть розвитку м’яких навичок студентів.
Суть розробки, основні результати:
Розман І. І. Формування м’яких навичок як предикторів професійної успішності майбутніх педагогів / І. І. Розман, В. І. Кобаль // Педагогічний альманах: збірник наукових праць. - Херсон: КВНЗ «Херсонська академія неперервної освіти» 2022. Випуск 52. - С. 62-69