dc.contributor.author |
Задорожний, Ігор Зенонович |
|
dc.date.accessioned |
2023-03-27T09:03:27Z |
|
dc.date.available |
2023-03-27T09:03:27Z |
|
dc.date.issued |
2016 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9663 |
|
dc.description |
Задорожний І. Елементи новобалканських напівів в каноні пасхи церковно-пісенної практики Закарпаття / І. Задорожний // Українська музика. - 2016. - Число 4. - С. 5-15 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті здійснюється порівняння піснеспівів Пасхи Закарпатських церковно-співочих
збірників Простопінія 1906 року Бокшая-Малинича, Василіянського Простопінія
о. Йоакима Хоми 1930 року та рукописних ірмологіонів кінця XVI–XIX століть.
У регіональній церковно-пісенній практиці сформовані стислі варіанти розспівування
текстів Пасхальної Утрені, у яких простежується збереження окремих ладових опор-
них тонів, контурів мелодики, ритмоінтонацій, мотивів напівів новобалканської тра-
диції. У контексті мелодико-ритмічних змін, новоутворень виявлена спільність мет-
ричних параметрів мотивів, масштабів часових пропорцій музичних піввіршів
демонструє стійкість нормативів часомірної модальної метрики – важливої складової
словесно-музичного формотворення в монодії. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.subject |
Простопініє |
uk_UA |
dc.subject |
ірмологіон |
uk_UA |
dc.subject |
ірмос |
uk_UA |
dc.subject |
тропар |
uk_UA |
dc.subject |
канон Пасхи |
uk_UA |
dc.title |
Елементи новобалканських напівів в каноні пасхи церковно-пісенної практики Закарпаття |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |