dc.description.abstract |
Сучасний дошкільний заклад активно
перетворюється на «інститут соціалізації», а вихователь має
бути прикладом для дітей та мати належний рівень фахової
компетентності. Установлено, що з психолого-педагогічної
точки зору компетентний вихователь володіє ґрунтовними
знаннями, має розвинуті педагогічні здібності, досконалі
професійні уміння, сформовану професійну самосвідомість та
педагогічне мислення, а також володіє навичками
самонавчання й самовдосконалення. На основі узагальнення
з’ясовано, що основними характеристиками фахової
компетентності майбутніх вихователів є: досконале володіння
теоретичними знаннями; педагогічна майстерність;
самовдосконалення і творча праця над собою; оволодіння
культурним, етнодуховним потенціалом; застосування на
практиці новітніх методик навчання й виховання дітей
дошкільного віку. У фаховій діяльності вихователя
виокремлено п’ять основних функцій: організація, планування,
контроль і надання допомоги, педагогічний аналіз. До спектру
основних ролей вихователя належать: навчати, допомагаючи
дітям набути нові знання, і виховувати на основі творчої
мотивації. Вагому роль у фаховій компетентності вихователів
відведено особистісним якостям (відвертість, доброзичливість,
співпереживання, щирість). Сучасний вихователь має бути
інноваційним дослідником, організатором, фасилітатором,
консультантом, коучом. |
uk_UA |