Abstract:
У статті подано аналіз законодавчого та нормативно-правового забезпечення освіти дітей з ООП. Закцентовано увагу на постанові Кабінету Міністрів України № 765 "Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України щодо організації навчання осіб з особливими потребами". Зосереджено увагу на додаток 4 до Положення в редакції постанови Кабінету Міністрів від 21 липня 2021 року, в якому зазначені категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів). Тобто це законодавча база, на чому ґрунтується впровадження освітніх труднощів і рівнів підтримки. Детально проаналізовано категорії освітніх труднощів, а саме – інтелектуальні труднощі, функціональні (сюди ввійшли труднощі сенсорні, моторні, а також мовленнєві), фізичні труднощі, навчальні труднощі та група соціоадаптаційних труднощів (сюди входять особистісні, різні середовищні труднощі або ж соціокультурні, коли є проблема у взаємодії, наприклад з представниками якихось окремих культур, навчання засобами жестової мови і т.д.). Зазначено, що для кожної з цих категорій, що зазначені в додатку 4 до Положення в редакції постанови Кабінету Міністрів від 21 липня 2021 № 765, розроблено 5 рівнів підтримки дітей з особливими освітніми потребами в освітньому процесі. Подано визначення понять – освітні труднощі, рівень підтримки, ступені прояву. Детально проаналізовано рівні підтримки згідно Постанови Кабінету Міністрів України від 15 вересня 2021 року № 957 «Про затвердження Порядку організації інклюзивного навчання у закладах загальної середньої освіти». Обґрунтовано перспективу подальшого дослідження, котру автор вбачає у вивченні впливу рівнів підтримки на ступені прояву дітей з ООП.
Description:
Чекан, О. Рівні підтримки щодо організації освітнього процесу осіб з особливими потребами / О. Чекан // Acta Paedagogica Volynienses. - Вип. 4, 2022. - С. 165–169