Zusammenfassung:
Згідно з «Національною доктриною розвитку освіти України», пріоритетним напрямом державної політики щодо розвитку освіти є постійне підвищення якості освіти, оновлення її змісту та форм організації навчально виховного процесу. Особлива увага приділяється змісту та структурі навчальної діяльності, тому актуальним напрямом сучасних педагогічних досліджень є перебудова змісту навчання в нових соціально-економічних умовах. Оскільки Україна взяла курс на європейську інтеграцію, то доцільно скористатися досвідом Європи в питаннях розвитку та підвищення якості освіти. У дослідженні для вивчення та аналізу запропоновано розглянути дизайнерську систему освіти Данії. Дослідження ґрунтувалось на перекладі аутентичної літератури та вивченні фактичного матеріалу, а саме освітніх програм рейтингових ВНЗ України (Київський національний університет технологій та дизайну, Харківська державна академія дизайну і мистецтв) та Данії (Школа дизайну Колдінгу, університетський коледж VIA) з професійної підготовки бакалаврів дизайну одягу. Складено коротку характеристику освітніх програм відповідно до структури вітчизняної освітньої програми. Виконано порівняльний аналіз освітніх програм із підготовки дизайнерів одягу, узагальнено спільні позиції програми, охарактеризовано особливості данського змісту навчання. Узагальнено мету програм підготовки дизайнерів одягу в Україні та Данії, визначено унікальність програми університетського коледжу VIA та Школи дизайну Колдінгу. Проаналізовано предметну галузь освітніх програм, визначено такі особливості скандинавського стилю навчання, як менша тривалість навчання, практична спрямованість професійного навчання, поєднання дизайну з розумінням бізнесу, міждисциплінарні курси, здатність до формування власної освітньої траєкторії та саморозвитку.
Beschreibung:
Зябловська, Д. Особливості професійної підготовки дизайнерів одягу в університетах і коледжах України і Данії / Д. Зябловська // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету ім. І.Франка. - Дрогобич : ВД "Гельветика", 2021. - Вип. 46, Т. 2. - С. 115-120