Короткий опис(реферат):
Стаття присвячена розгляду змісту дефініції «культурологічна компетентність», уточненню експлікації
з позиції інноваційних дидактичних вимог до підготовки фахівців у ЗВО. Доведено, що біографія митця – вагомий засіб розвитку зазначеного явища, оскільки концентрує найвагоміші звершення окремої креативної персони й об’ємного арсеналу здобутків homo sapiens. Мета публікації – висвітлити сутність та структуру культурологічної компетентності, виявити специфіку її формування у здобувачів ЗВО під час пізнання життєпису майстра. Методологію вивчення проблематики визначили такі підходи, як: культурологічний – студіюючи сенс освітніх технологій; міждисциплінарний – охоплюючи розмаїті виміри хронік метра; біографічний – осмислюючи історичний контекст буття маестро; аналітичний – аналізуючи джерела за темою праці; теоретичного узагальнення – підбиваючи підсумки розвідки. Наукова новизна. Вперше у національній гуманітаристиці з’ясовано особливості оволодіння культурологічною компетентністю здобувачами ЗВО через осягнення літопису митця. Висновки. Нині вища освіта України базується на засадах компетентнісного підходу, де культурологічний складник є провідним. Його ми тлумачимо як комплекс універсальних знань, необхідних для самостійного вирішення дидактичних квестій, а також як сукупність умінь, навичок, здатних задовольнити потребу людини в неперервній еволюції. Завдяки такому феномену особистість спроможна: інтерпретувати, транслювати світові, національні духовні досягнення; налагоджувати продуктивний діалог між представниками різних країн; плідно комунікувати з усілякими епохами, їх майстрами; генерувати, реалізовувати модерні концепції; намічати перспективи, прокладати шляхи поступу homo sapiens.
Біографія митця – наукова оповідь про буття, напрацювання унікальної персони, котра виконала місію пасіонарія,провідника життєтворчих ідей свого і послідуючих часів, визначила духовний облік певного соціуму. Такий жанр – квінтесенція культурологічної інформації, духовний код людства. Сприймаючи, розшифровуючи, переосмислюючи та повідомляючи у нових історичних умовах хронікальні відомості, здобувачі ЗВО опановують масштабний обсяг даних, долучаються до багатогранного цивілізаційного досвіду, стають готовими здійснювати власну креативну практику.
Суть розробки, основні результати:
Микуланинець, Л. Опанування культурологічної компетентності здобувачів ЗВО у процесі пізнання біографії митця / Л. Микуланинець // Fine Art and Culture Studies. - Вип. 3, 2022. - С. 68–72