Abstract:
У статті проаналізовано розвиток полікультурної компетентності для професійної
підготовки майбутніх учителів. Особливу увагу зосереджено на особистих якостях як
здобувачів освіти, так і викладачів. Зауважено на світоглядних особливостях сучасних
студентів, на особистих рисах характеру викладача. Закцентовано на полікультурній освіті
як основі становлення полікультурної компетентності. Наголошено, що освіта, побудована
на ідеях підготовки юного покоління до життя в умовах багатонаціонального і
полікультурного середовища, спроможна виховати людину, яка буде толерантною в соціумі
стосовно ставлення до навколишнього середовища. Завдання сучасних закладів освіти полягає в
необхідності формування вміння спілкуватися і співпрацювати з людьми різних
національностей, рас, віросповідань; у вихованні розуміння своєрідності інших культур,
викорінення негативного ставлення до них. Обґрунтовано думку, що розвитку полікультурної
компетентності сприяють ідейно-змістовні, технологічні та мовні складники
полікультурної освіти, які узгоджуються із загальними тенденціями розвитку єдиної
цивілізації. Зосереджено увагу на тому, що викладач як організатор спілкування має проявити
зацікавленість у роботі із здобувачами; володіти вмінням зрозуміти його, мати гнучке
мислення, бути мобільним, здатним ухвалювати швидкі та правильні рішення; під час
освітньо-виховного процесу має постійно тримати зворотний зв’язок із здобувачами; володіти
навичками самоконтролю та самовдосконалення.