00 DSpace/Manakin Repository

Особливості відображення емоційного стану людини в романі т. П’янкової «Чужі гріхи»

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Прокопович, Лідія Сигізмундівна
dc.date.accessioned 2022-08-17T11:55:52Z
dc.date.available 2022-08-17T11:55:52Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/9022
dc.description Прокопович Л. С. Особливості відображення емоційного стану людини в романі т. П’янкової «Чужі гріхи» / Л. С. Прокопович // Науковий вісник Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. Серія: Філологічні науки (мовознавство) : зб. наук. праць. - Дрогобич, 2022. № 17. - С. 107-111 uk_UA
dc.description.abstract У пропонованій студії комплексно проаналізовано індивідуально-авторські мовні засоби відображення емоційного стану людини зі встановленням корпусу лексем для вираження цих станів та з окресленням їхньої лінгвостилістичної природи й семантико-стилістичного навантаження в організації тексту. Матеріалом дослідження послугував роман Т. П’янкової «Чужі гріхи». Передусім зазначено, що для сучасного етапу розвитку мовознавства й суміжних наук постала необхідність зважати на явища на межі між мовознавством і психологією, мовознавством і етнокультурологією. У контексті цього наголошено на значущості використання у процесі вивчення мови сучасної антропоцентричної моделі, яка актуалізує проблему мовного вираження емоцій у художньому дискурсі. Дібрано корпус лексем для експлікування емоційного стану людини. Окреслено частиномовну належність використаних у творі емотивів (найчастіше вживаними для цього є дієслова та абстрактні іменники), з’ясовано стилістичні засоби для досягнення того чи того ефекту (емоційні стани підсилюють епітети, метафори, порівняння). Спостережено, що серед описуваних авторкою психологічних станів персонажа здебільшого переважають характеристики негативних емоцій, що відповідно зумовлює використання негативно маркованих емотивних номінацій. Домінують семи ‘страх’, ‘розпач’, ‘сум’, ‘божевілля’, ‘лють’, ‘жах’, ‘горе’. Виявлено функціонування в тексті мікрообразів, зокрема плач, сльози, та визначено виразники цих мікрообразів. Наприклад, сему ‘плач’ експлікують іменники плач, голосіння, зойк та дієслова плакати, ридати, хлипати, голосити, верескати, гойкати. У багатьох випадках, зокрема коли йдеться про дієслівні виразники, простежено градаційні відношення між компонентами мікрообразу, що засвідчує наростання чи відповідно спадання ступеня емоційного напруження. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Дрогобич uk_UA
dc.subject емоції uk_UA
dc.subject антропоцентрична модель uk_UA
dc.subject лінгвокультурний аспект uk_UA
dc.subject лексико-стилістичні засоби uk_UA
dc.subject експлікація uk_UA
dc.subject експресивність uk_UA
dc.title Особливості відображення емоційного стану людини в романі т. П’янкової «Чужі гріхи» uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу