Zusammenfassung:
У статті проаналізовано та конкретизовано педагогічні умови запобігання професійному виго-
ранню майбутніх викладачів мистецьких дисциплін. З’ясовано психологічні передумови профе-
сійної діяльності викладачів мистецьких дисциплін, що детермінують виникнення емоційної
напруженості; виокремлено основні зовнішні та внутрішні стрес-чинники, серед яких зовнішні:
надмірна кількість концертно-сценічних виступів, значна кількість професійних зобов’язань,
недостатність «життєвої енергії», відсутність часу на відпочинок, страх бути «викинутим
з обойми», суб’єктивна незадоволеність умовами творчої діяльності, соціально-демографічні
характеристики (вік, стаж роботи в конкретному мистецькому колективі, категорія, сімейний
стан); внутрішні стрес-чинники: мотивація, потреби, цілі й оцінка власної діяльності. Доведено,
що до індивідуально-особистісних рис, які детермінують професійне вигорання майбутніх викла-
дачів мистецьких дисциплін, належать інтровертність, високий рівень вмотивованості й три-
вожності, висока нормативність або ж демонстративність поведінки, високий рівень концерт-
ного хвилювання.
Beschreibung:
Бегун-Трачук Л. А. Педагогічні умови запобігання професійному вигоранню майбутніх викладачів мистецьких дисциплін / Л.А. Бегун-Трачук, Н.М. Попович // Музичне мистецтво в освітологічному дискурсі. - № 6, 2021. - С. 88-92