Abstract:
У статті йдеться про наслідки Covid-19 у системі освіти, про
те, що пандемія значною мірою серйозно змінила підхід на навчання, внесла
корективи до визначення чіткості та своєчасного зворотного зв’язку з
викладачами та здобувачами освіти. Зазначено, що нововведення, які пов’язані
зі зміною викладання дисциплін стали неочікуваними та недостатньо
опрацьованими.
Закцентована увага, що у вже сталому традиційному навчанні виникає
нова інформація, з якою світ ніколи не зустрічався в таких масштабних
викликах і, практично, всі галузі економіки, соціально-політичного життя в
екстремальних умовах почали перебудовувати свою діяльність. Зауважено, що
під час кризи та адаптації до сучасних умов, стало успішне проведення
онлайн-занять у Teams або Zoom, які дозволили працювати у форматі питання
– відповіді.
Зауважено, що робота співробітників освітніх установ скоріше знайшла
зону комфорту у спілкуванні, а зв’язок зі здобувачами на перших стадіях був
дещо складним у силу суб’єктивних причин.
Наголошено що, у той час, коли все більше і більше людей дізнаються як
на офіційних курсах, так і в повсякденному житті про опосередковані
технології навчання, найбільш повні варіанти педагогічного дизайну при
проектуванні онлайн-курсу відображені у Learning Online Barbara Means,
Marianne Bakia and Robert Murphy, Learning Online: What Research Tells Us
about Whether, When and How.
Висвітлено недоліки, які супроводжували онлайн-навчання: брак живого
спілкування; призупинення студентських практик, так як вузи закриті на
карантин; відсутність якісного зв’язку для роботи на онлайн-платформах;
неапробовані програми для навчання у незвичних умовах; відсутність
мотивації до навчання; перевантаженість Інтернет-мережі.
Наголошено, що чимало компаній працюють над тим, щоб забезпечити
повноцінну менторську підтримку для студентів навіть за таких умов.
Description:
Розман І. І. Дистанційне навчання: наслідки та освітні технології / І. І. Розман // Журнал « Наукові інновації та передові технології» (Серія «Державне управління», Серія «Право», Серія «Економіка», Серія «Психологія», Серія «Педагогіка»). - Київ 2022. - Вип. № 1(3) 2022. - С. 283-290