Zusammenfassung:
У статті розглянуто необхідність концептуалізації підходів освіти для набуття професійної, мовної (мовленнєвої) підготовки іноземних студентів зважаючи на сучасні тенденції на ринку освітніх послуг та глобального ринку праці. Відзначено потребу у професіоналах, які можуть працювати у мультикомандах, мати високий рівень: комунікативної, мовної (мовленнєвої) компетентностей, самооцінки та самоконтролю, мотивації, морально-етичних та ціннісних якостей. Так, сучасні технології, техніка дають можливість впливати не тільки на природу, екологію, а і на саму людину (на генетичному рівні), а також через робототехніку, штучний інтелект та Інтернет речей. А це в кінцевому результаті поширює можливості людини до самознищення. Тому людина, окрім набуття професійних компетентностей, повинна набувати морально-етичні, соціокультурні та ціннісні компетентності, що дадуть змогу їй не використовувати професійні знання у справах проти людства. Також відзначено, що державою розпочато формування та реалізацію нової державної політики у сфері освіти, яка представлена Законом України «Про вищу освіту» та рядом Концепцій: Нової української школи; розвитку природничо-математичної освіти (STEM-освіти); розвитку громадянської освіти в Україні, які дають змогу формувати новий сучасній освітній простір. Беручи до уваги збільшення потоку іноземних студентів, які навчаються та/або планують навчатися у вітчизняних ЗВО, запропоновано розробити та впровадити Концептуальні підходи до освіти для набуття професійної, мовної (мовленнєвої) підготовки іноземних студентів, які у подальшому можуть використовуватися різними ЗВО, де є потреба у підготовці іноземних студентів, а українська мова виступає як іноземна. Найбільш доречними є створення окремих освітніх кластерів (за профілями), зі своїми тезаурусами (українсько-англійськими), онлайн (віртуальними) підготовчими факультетами (для покращення адаптації) та онлайн (віртуальними) краєзнавчими студіями.