Abstract:
Мета статті полягає в дослідженні системних підходів до формування та функціонування туристично-рекреаційного бізнесу. Обґрунтовано важливе економічне та соціальне значення туристично-рекреаційного бізнесу для розвитку національної та регіональної економіки, адже з роз витком цього бізнесу в Україні в цілому та у регіонах зокрема пов’язують перспективи економічного зростання, вирішення соціальних проблем, підвищення якості життя населення, розвитку регіонів і покращення іміджу країни. Визначено основні рівні систем у туристично-рекреаційному бізнесі, під якими слід розуміти впорядковані рамки управлінської, виконавчої, інноваційної діяльності, спрямовані на вдосконалення та розвиток туристично-рекреаційної сфери. Для дослідження туристично-рекреаційного бізнесу виокремлено такі рівні: загальноукраїнський, регіональний, районний, міський і рівень підприємств. Визначено підсистеми туристично-рекреаційного бізнесу, зокрема: туристична, рекреаційна і логістична та охарактеризовано їх основні елементи. Окреслено найважливіші завдання державних і місцевих органів управління туристично-рекреаційним бізнесом, а саме: проведення маркетингових досліджень, для чого необхідне залучення великої кількості експертів; координація зусиль багатьох організацій і об’єднань; розробка стратегічних національних, регіональних і місцевих концепцій розвитку туристично-рекреаційного бізнесу з рекомендаціями щодо їх реалізації для туристично-рекреаційних підприємств; інвестиційна та правова підтримка розвитку туристично-рекреаційної інфраструктури; консультаційні послуги з питань реалізації концепцій розвитку туристично-рекреаційного бізнесу; створення привабливого іміджу, образу країни, регіону, туристично-рекреаційного центру; здійснення рекламних заходів для зв’язків з громадськістю