Zusammenfassung:
Мета: вивчення медико-соціальних характеристик споживачів платних медичних офтальмологічних послуг,
джерел інформації та мотивів їх звернень у приватні заклади охорони здоров’я.
Матеріали і методи. Проаналізовано офіційні документи ВООЗ, МОЗ України, результати соціологічного
опитування пацієнтів. Застосовано бібліографічний, інформаційно-аналітичний, медико-статистичний, соціологічний
методи.
Результати. Серед пацієнтів приватного офтальмологічного центру 8,7% становило населення до 40 років,
29,1% – 40–59 років, 62,2% – 60 років і старші; 59,8% – жінки. Середню і неповну середню освіту мали 40%, вищу
і середню спеціальну – 60% респондентів. Сільські мешканці становили 72,6%, міські – 27,4%. Причини звернень:
катаракта (62,4%), глаукома (16,8%), захворювання сітківки (19,2%). Пацієнти висловили впевненість у кращому
ресурсному забезпеченні приватних структур, організації та якості лікування.
Висновки. Вивчення медико-соціальних характеристик пацієнтів приватних медичних закладів сприятиме
удосконаленню маркетингових стратегій щодо розширення сфери застосування платних медичних послуг,
зменшенню навантаження на державний і комунальний сектор, підвищенню якості та доступності медичної
допомоги.
Beschreibung:
Дуфинець, В.А. Медико-соціальна характеристика пацієнтів офтальмологічного профілю приватного закладу охорони здоров'я [Текст] / В.А. Дуфинець, Т.С. Грузєва// Вісник соціальної гігієни та організації охорони здоров'я України : науково-практичний журнал. – Київ. Тернопіль, 2016. – № 1 (67). – С. 4-9.