Короткий опис(реферат):
Мета роботи – розкрити специфіку наукової, культурно-освітньої практики М. Качур в дискурсі реалізації
ідей життєтворчості, висвітлити значення здобутків мисткині у розвитку українських цивілізаційних процесів.
Методологія дослідження полягає у застосуванні біографічного, аналітичного, історичного, системного
підходів, що дозволило комплексно опанувати основні віхи творчості М. Качур, означити їх вплив на
національну культуру. Наукова новизна. У статті вперше експліковано досягнення М. Качур у вимірі
імплементації завдань життєтворчості. Висновки. Професійна практика М. Качур – сфера реалізації ідей
креативного буття. Вони сформувалися ще в роки студентства, протягом фахової діяльності поглиблювалися,
зазнавали трансформацій, відповідно до інноваційних гуманістичних тенденцій, довершувалися в
багатогранних напрямах роботи. Праця М. Качур має декілька магістральних ліній: наукова – дослідження
проблем музичного навчання, рецензування статей та авторефератів, керівництво дипломними студіями та ін.;
педагогічна – викладання в освітніх закладах різного рівня (школа, коледж, університет, курси підвищення
кваліфікації вчителів), підготовка методичних видань, репертуарних збірок та ін.; культурно-організаційна –
управління структурними підрозділами університету, налагодження партнерства з провідними ЗВО; проведення
конференцій, форумів, майстер-класів, семінарів із залученням знакових українських вчених, виконавців;
членство в журі конкурсів, фестивалів; провадження громадських соціальних акцій, проектів та ін. Сутнісними
якостями мистецького буття М. Качур є: системний аналіз дійсності, свідоме направлення зусиль до її творчого
перетворення; активна взаємодія з оточуючим середовищем; продуктивність, що проявилася в ґрунтовних
досягненнях у всіх сферах роботи; постійне вдосконалення власних здібностей тощо. Життєтворчість М. Качур
значно вплинула на національний культурний поступ. Успішна праця майстрині – відповідь на актуальні
гуманітарні виклики часу. Здобутки діячки сприяли вирішенню багатьох освітніх проблем, отримали
застосування у викладанні її вихованців, які, ґрунтуючись на засадах своєї наставниці, продукують свої
авторські методи та підходи звершення змісту сучасного музичного навчання.
Суть розробки, основні результати:
Микуланинець Л. М. Реалізація ідей життєтворчості в науковій та культурноосвітній діяльності Мирослави Качур / Л. М. Микуланинець // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. - Київ, 2021. № 3. - С. 168-173