dc.contributor.author |
Веремчук, Олена Володимирівна |
|
dc.contributor.author |
Трачук, Людмила Федорівна |
|
dc.date.accessioned |
2021-09-22T06:23:16Z |
|
dc.date.available |
2021-09-22T06:23:16Z |
|
dc.date.issued |
2021 |
|
dc.identifier.uri |
http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8629 |
|
dc.description |
О. В. Веремчук Бібліотечні онлайн-каталоги: еволюція технологій / О. В. Веремчук, Л. ФТрачук // Бібліотекознавство. Документознавство. Інформологія : наук. журн. М-во культури та інформ. політики
України, Нац. акад. керів. кадрів культури і мистецтв. - Київ : НАКККіМ, 2021. № 2. - С. 42-50 |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Метою дослідження є аналіз еволюційних етапів розвитку бібліотечних онлайн-каталогів
(OPAC) та сучасних вимог до цих сервісів в контексті клієнтоорієнтованості. Методологічною
базою наукової розвідки є клієнтоорієнтований підхід, який передбачає дослідження бібліотечних
продуктів та послуг через призму їх відповідності і рівня задоволення потреб клієнтів (користувачів)
бібліотеки; принцип історизму, який дозволив виявити витоки онлайн-каталогізації, етапи її
розвитку та притаманні кожному етапу властивості онлайн-каталогів; джерелознавчий аналіз та
синтез. Наукова новизна полягає в тому, що вперше в українському бібліотекознавстві досліджено
технологічну еволюцію онлайн-каталогів та означені сучасні вимоги до цих сервісів в контексті
клієнтоорієнтованості та технологій веб 2.0. Висновок. На поточному етапі автоматизації
бібліотек всі зусилля мають бути зосереджені на розробці і розгортанні інтерфейсів електронних
каталогів, які якнайкраще підходять для задоволення очікувань нинішнього покоління веб-
компетентних користувачів. Вдосконалення пошукових інструментів має бути спрямоване не на
співробітників бібліотеки, а використовуватися, щоб зламати бар'єри, з якими стикаються
користувачі, коли намагаються орієнтуватися в різнорідних ресурсах бібліотеки і веб-сайтах, що
стане можливим, коли архітектура сучасних автоматизованих бібліотечно-інформаційних систем,
орієнтована на виробничий процес, не перешкоджатиме кооперації користувача і каталогу.
Еволюційним вирішенням цієї проблеми може бути реконструкція автоматизованих бібліотечно-
інформаційних систем шляхом зміни їх архітектури на таку, що орієнтована на користувача. |
uk_UA |
dc.language.iso |
other |
uk_UA |
dc.publisher |
Київ |
uk_UA |
dc.subject |
онлайн-каталог |
uk_UA |
dc.subject |
OPAC |
uk_UA |
dc.subject |
клієнтоорієнтованість |
uk_UA |
dc.subject |
бібліотека |
uk_UA |
dc.subject |
історія каталогізації |
uk_UA |
dc.subject |
веб-компетентний користувач |
uk_UA |
dc.title |
Бібліотечні онлайн-каталоги: еволюція технологій |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |