Короткий опис(реферат):
У статті розкрито зміст і значення курсу «Теорія та методика виховання» в системі підготовки майбутніх учителів початкової школи на бакалаврському рівні й особливості підготовки магістрантів –
майбутніх викладачів педагогіки до його викладання.
Мета дослідження – узагальнити особливості підготовки майбутніх викладачів педагогіки до викладання курсу «Теорія та методика виховання» в системі професійної освіти майбутніх учителів
початкової школи.
Методи дослідження: метод теоретичного аналізу нормативних освітніх документів і навчально -методичної літератури з питань методики викладання педагогіки у закладах вищої педагогічної освіти;
методи узагальнення, систематизації для формулювання висновків наукового дослідження.
Результати. Основна увага публікації зосереджується на теоретичних і практичних аспектах засвоєння майбутніми вчителями початкової школи змісту навчальної дисципліни «Теорія та методика виховання», формуванні на його основі компетентностей до реалізації педагогічної діяльності за умов сучасної початкової школи. Важливою умовою для ефективного засвоєння змісту навчального курсу є комплексна підготовка майбутнього викладача педагогіки в магістратурі. Зокрема, важливим у цьому контексті
є вивчення методики викладання розділу педагогіки «Теорія та методика виховання», яка включає ознайомлення майбутніх викладачів педагогіки з основними цілями та завданнями курсу, його структурою, особливостями побудови робочої програми з дисципліни, переліком розділів і тем, рекомендованих до вивчення майбутніми вчителями початкової школи. Також важливим є оволодіння найбільш раціональними формами та методами організації аудиторної (лекцій, семінарських занять, мікровикладання, моделювання педагогічних ситуацій та ін.) та позааудиторної (педагогічного спостереження за реальним педагогічним процесом у початковій школі, ознайомлення з педагогічною та методичною літературою, вивчення
передового педагогічного досвіду тощо) роботи студентів. Чинниками ефективної підготовки майбутніх
викладачів педагогіки до викладання курсу «Теорія та методика виховання» у системі підготовки майбутніх учителів початкової школи виступають: організаційно-методична підготовка майбутніх викладачів
педагогіки до викладання «Теорії та методики виховання», спрямування змісту методики викладання на формування системи теоретичних знань із теорії та методики виховання і практичних умінь і навичок
їх застосування у викладацькій діяльності, розвиток професійної компетентності шляхом використання інтерактивних методів викладання, організація рефлексивної діяльності магістрантів щодо процесу
і результату власної викладацької діяльності під час проходження асистентської практики.
Висновки. Підготовка майбутніх викладачів педагогіки до викладання навчальної дисципліни «Теорія та методика виховання» є системною та комплексною діяльністю, спрямованою на формування особистості викладача з високим рівнем наукових знань, здатністю до творчого переосмислення навчального матеріалу, практичними вміннями його викладу.
Суть розробки, основні результати:
Фізеші О. Й. Зміст підготовки майбутніх викладачів педагогіки до викладання курсу «Теорія та методика виховання» / О. Й. Фізеші // Збірник наукових праць: Педагогічні науки. - Херсон: ХДУ, 2020. Випуск 91. - С. 93-97