Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Микуланинець, Леся Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2021-09-17T07:51:37Z | |
dc.date.available | 2021-09-17T07:51:37Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8606 | |
dc.description | Микуланинець, Л. Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка / Л. Микуланинець // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - Дрогобич : Видавничий дім "Гельветика", 2021. - Випуск 39. Том 2. - С. 53-58 | uk_UA |
dc.description.abstract | Сучасна гуманітаристика актуалізує наукові розвідки, які вивчають здобутки творців крізь призму музичного портрета. Він виконує функцію носія характерних рис конкретних героїв, опосередковано відтворює образ самого автора мистецького зразка. Мета статті – розкрити особливості імплементації музичних портретів П. Милославського, І. Мартона, С. Хосроєвої, Д. Задора у камерній симфонії «Ремінісценції» В. Теличка. Методологія дослідження включає низку підходів: біографічний – для опанування фахових засад закарпатських діячів; культурологічний – усвідомлюючи взаємозв’язки між суспільними і духовними процесами Закарпаття; аналітичний – під час осмислення літератури з теми статті; теоретичний – підводячи підсумки праці. Наукова новизна – уперше експліковано камерну симфонію В. Теличка у дискурсі реалізації музичного портрета. Аналіз представлених «Ремінісценціями» «зображень» засвідчив про здатність виразити: особистісний світ майстрів, виявити їхні історичні, національні, культурні ознаки; переживання, викликані обставинами життя; діалог між минулим і сучасністю тощо. «Малюючи» музичні портрети, В. Теличко втілює ментальність і світогляд постатей: П. Милославський – митець-філософ, І. Мартон – трагічний мислитель, С. Хосроєва – узагальнений образ Жінки (Батьківщина, берегиня, мати, вчителька, подруга і т. д), Д. Задор – експресивний яскравий реформатор. Кожна картина, з одного боку, виявляє суб’єктивні прикмети індивідуумів, з іншого – інтерпретує різні боки професійної практики. Вдачі героїв можна ототожнити із сутнісними засадами закарпатської культури (поліетнічність, синтез різних фахових й етнічних традицій, колоритність, ліризм, динамізм, відкритість тощо). Таким чином, через опис персонажів «Ремінісценцій» Віктор Федорович виходить на рівень представлення специфіки професійного мистецтва краю другої половини ХХ ст. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Видавничий дім «Гельветика» | uk_UA |
dc.subject | музичний портрет | uk_UA |
dc.subject | камерна симфонія «Ремінісценції» | uk_UA |
dc.subject | професійна музична культура Закарпаття | uk_UA |
dc.subject | В. Теличко | uk_UA |
dc.subject | П. Милославський | uk_UA |
dc.subject | І. Мартон | uk_UA |
dc.subject | С. Хосроєва | uk_UA |
dc.subject | Д. Задор | uk_UA |
dc.title | Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |