DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Микуланинець, Леся Михайлівна
dc.date.accessioned 2021-09-17T07:51:37Z
dc.date.available 2021-09-17T07:51:37Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8606
dc.description Микуланинець, Л. Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка / Л. Микуланинець // Актуальні питання гуманітарних наук : міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. - Дрогобич : Видавничий дім "Гельветика", 2021. - Випуск 39. Том 2. - С. 53-58 uk_UA
dc.description.abstract Сучасна гуманітаристика актуалізує наукові розвідки, які вивчають здобутки творців крізь призму музичного портрета. Він виконує функцію носія характерних рис конкретних героїв, опосередковано відтворює образ самого автора мистецького зразка. Мета статті – розкрити особливості імплементації музичних портретів П. Милославського, І. Мартона, С. Хосроєвої, Д. Задора у камерній симфонії «Ремінісценції» В. Теличка. Методологія дослідження включає низку підходів: біографічний – для опанування фахових засад закарпатських діячів; культурологічний – усвідомлюючи взаємозв’язки між суспільними і духовними процесами Закарпаття; аналітичний – під час осмислення літератури з теми статті; теоретичний – підводячи підсумки праці. Наукова новизна – уперше експліковано камерну симфонію В. Теличка у дискурсі реалізації музичного портрета. Аналіз представлених «Ремінісценціями» «зображень» засвідчив про здатність виразити: особистісний світ майстрів, виявити їхні історичні, національні, культурні ознаки; переживання, викликані обставинами життя; діалог між минулим і сучасністю тощо. «Малюючи» музичні портрети, В. Теличко втілює ментальність і світогляд постатей: П. Милославський – митець-філософ, І. Мартон – трагічний мислитель, С. Хосроєва – узагальнений образ Жінки (Батьківщина, берегиня, мати, вчителька, подруга і т. д), Д. Задор – експресивний яскравий реформатор. Кожна картина, з одного боку, виявляє суб’єктивні прикмети індивідуумів, з іншого – інтерпретує різні боки професійної практики. Вдачі героїв можна ототожнити із сутнісними засадами закарпатської культури (поліетнічність, синтез різних фахових й етнічних традицій, колоритність, ліризм, динамізм, відкритість тощо). Таким чином, через опис персонажів «Ремінісценцій» Віктор Федорович виходить на рівень представлення специфіки професійного мистецтва краю другої половини ХХ ст. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Видавничий дім «Гельветика» uk_UA
dc.subject музичний портрет uk_UA
dc.subject камерна симфонія «Ремінісценції» uk_UA
dc.subject професійна музична культура Закарпаття uk_UA
dc.subject В. Теличко uk_UA
dc.subject П. Милославський uk_UA
dc.subject І. Мартон uk_UA
dc.subject С. Хосроєва uk_UA
dc.subject Д. Задор uk_UA
dc.title Імплементація музичного портрета у камерній симфонії "ремінісценції" Віктора Теличка uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto