DSpace Repository

Педагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття

Show simple item record

dc.contributor.author Микуланинець, Леся Михайлівна
dc.date.accessioned 2021-09-17T06:57:10Z
dc.date.available 2021-09-17T06:57:10Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8602
dc.description Микуланинець, Л. М. Педагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття / Л. М. Микуланинець // Вісник КНУКіМ. Серія: Мистецтво : збірник наукових праць. - Київ : Видавничий центр КНУКіМ, 2021. - Випуск 44. - С. 73-78 uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – охарактеризувати принципи викладацької діяльності Михайла Світлика, розкрити його педагогічний вплив на розвиток професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ – початку ХХІ століття. Методологія дослідження полягає в застосуванні низки підходів: біографічного – для опанування творчих засад М. Світлика; аналітичного – для осмислення літератури за темою статті; історичного – для осягнення еволюції мистецького навчання на Закарпатті; системного – для студіювання елементів української культури; теоретичного – для підбиття підсумків дослідження. Наукова новизна – вперше у національній гуманітаристиці поданий комплексний аналіз викладацької практики М. Світлика, розкрите її значення у поступі музичної освіти Закарпаття. Висновки. У публікації доводиться твердження: в другій половині ХХ століття професійна освіта Закарпаття пройшла інтенсивний шлях, що насамперед пов’язаний із Ужгородським музичним училищем ім. Д. Задора та діяльністю М. Світлика. Майстер сформував власну дидактичну концепцію, основану на глибокому інтелекті, активізації аналітичного потенціалу особистості; усвідомленні логіки художнього мислення, природній музикальності; поєднанні раціональних й емоційних аспектів підготовки фахівця, розвитку його здібностей; культурологічному й психологічному поступі вихованців; оснащенні їх знаннями та методами студіювання; застосуванні творчих завдань; домінуванні креативної атмосфери в групах; підтримання індивідуальних досягнень студентів; виробленні потреби вдосконалюватися протягом життя. Практика М. Світлика демонструє реалізацію багатогранного обдарування особистості, що зуміла титанічною працею визначити вектор мистецьких студій краю. Принципи викладацької діяльності М. Світлика заклали підґрунтя педагогіки його учнів, які продукують власні авторські методичні системи, здійснюють пошуки інноваційних засобів навчання, сприяють еволюції музично-теоретичної освіти краю. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Київ uk_UA
dc.subject музичне мистецтво uk_UA
dc.subject професійна музична освіта Закарпаття uk_UA
dc.subject музично-теоретична думка uk_UA
dc.subject педагогічна діяльність М. Світлика uk_UA
dc.title Педагогічна діяльність Михайла Світлика у розвитку професійної музичної освіти Закарпаття кінця ХХ-початку ХХІ століття uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account