dc.description.abstract |
У статті піднімається проблема підготовки дитини дошкільного віку до навчання в школі, розкривається суть поняття «готовність дитини до школи»; наступність між дошкільною та початковою ланками освіти; висвітлено портрет сучасного керівника освітнього закладу. Відмічено, що ключовим завданням керівників закладу дошкільної освіти є спрямування роботи педагогічного колективу на якісну підготовку дитини до навчання в школі; розкрито педагогічні
умови щодо керівництва дошкільним закладом у процесі цієї підготовки на сучасному етапі реформування системи національної освіти. Керівник дошкільного закладу повинен насамперед добре знати теоретичні основи проблеми готовності дитини до навчання в школі і доводити їх до членів педагогічного колективу, у доступній формі розкривати педагогам, як дана проблема розглядається науковцями у класичній та сучасній педагогіці. Було накреслено програму управлінської діяльності керівника закладу дошкільної освіти, яка включала проведення групових, індивідуальних та масових форм роботи. Протягом проведення експерименту з боку керівника закладу постійно проводився аналіз кваліфікаційного рівня педагогів, активізувалась робота методиста щодо організації та проведення педагогічних читань, консультацій, методичних об’єднань, семінарів-практикумів, педагогічних рад, методичних тижнів педагогічної майстерності, майстер-класів, «круглих столів». Програма також включала різні форми спільної роботи дошкільного закладу з початковою школою та батьками, зокрема проведення відкритих дверей, спільних педагогічних рад, методичних об’єднань, семінарів-практикумів, тренінгів, батьківських зборів, вечорів запитань та відповідей тощо. На основі проведеного дослідження доведено, що в процесі керівництва діяльністю педагогічним
колективом щодо розглянутої проблеми ефективним є демократичний стиль управління, гуманізм, створення в колективі довірливої атмосфери, хорошого психологічного клімату, взаємоповаги і взаємовиручки, якомога більшої поваги та вимогливості до кожного члена колективу, уміле використання традиційних та інноваційних форм і методів у роботі з педагогами, психологами та батьками.
Перспективою цього дослідження є розробка нових підходів до процесу ефективності управління колективом у закладах дошкільної освіти щодо підготовки дошкільників до навчання в Новій українській школі |
uk_UA |