Короткий опис(реферат):
Здійснено контент-аналіз освітніх програм підготовки майбутніх керівників закладів освіти. З’ясовано, що фахова підготовка майбутніх керівників (менеджерів) закладів освіти в Україні станом на 2020 рік здійснюється у понад 30-ти закладах вищої освіти на другому (магістерському) рівні за двома спеціальностями, які входять до різних галузей знань: 011 – «Освітні, педагогічні науки» (галузь знань 01 – «Освіта / Педагогіка») та 073 – «Менеджмент» (галузь знань 07 – «Управління та адміністрування»). Виявлено досить широку варіативність назв освітніх програм. Найчастіше зустрічається «Управління закладом освіти» та «Управління навчальним закладом». Здійснено аналіз ключових елементів освітніх програм, серед них: освітня та професійна кваліфікації; мета; можливість працевлаштування випускника; інтегральна, загальні та професійні компетентності; результати навчання. А також проаналізовано навчальні плани освітніх програм, вивчено їх інваріативну та варіативну складові. Побудовано матрицю відповідності трудових функцій керівника закладу освіти змісту фахової підготовки в умовах формальної освіти у закладах вищої освіти (ЗВО) України. Проведений контент-аналіз освітніх програм закладів вищої освіти України допоможе у здійсненні конкурентоздатної фахової підготовки майбутнього освітнього менеджера.