Аннотации:
у статті розглянуто питання конфліктології. Зазначено, що конфлікти часто виникають у суспільстві між його членами. Різні науки розглядають конфлікти своєрідно. Соціологія орієнтована на аналіз міжгрупових конфліктів; психологія – на дослідження внутрішньоособистісних і міжособистісних суперечностей, а також міжгрупових. Сучасна психологія розглядає й інші типології, які зумовлені станом людини: «дитина», «батько» і «дорослий». Вони відрізняються схильністю до емоцій. Конфліктні ситуації виникають саме тоді, коли починають взаємодіяти люди з однотипною психікою. Уведено поняття «конфліктологічна готовність», під якою розуміють збагачення змісту підготовки майбутніх фахівців спеціальними знаннями про сутність, структуру, функції конфліктів, механізми запобігання, розв’язання. Виділено шляхи формування конфліктологічної готовності: створення інтеграційного комплексу психолого-педагогічних дисциплін; використання дидактичного принципу активізації навчальної діяльності; упровадження проблемного і проєктного навчання; використання тренінгу. У процесі розроблення тренінгу ми орієнтувалися на авторську тренінгову програму, яка була спрямована на навчання студентів і курсантів такому: розробляти ідеальні моделі поведінкової діяльності під час конфліктів; вибирати методи вирішення конфлікту. Кожний із цих шляхів забезпечує ефективність формування конфліктологічної готовності, особливо якщо їх упроваджувати водночас. Перевірка стану сформованості конфліктологічної готовності студентів і курсантів показала, що вона сформована в основному на середньому і низькому рівнях, отже, потрібно продовжувати дослідження в напрямі пошуку педагогічних умов процесу підвищення ефективності формування конфліктологічної готовності майбутніх фахівців.
Описание:
Козяр М. М. Підготовка майбутніх фахівців різного профілю до розв'язання конфліктних ситуацій / М. М. Козяр, Н. Д. Островська, І. З. Бопко // Інноваційна педагогіка : науковий журнал. - Одеса : Видавничий дім "Гельветика", 2021. - Випуск 35. - С. 101-104