dc.description.abstract |
У статті представлено наукові підходи до створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі. Початкова школа як ланка загальної середньої освіти потребує посиленої уваги з боку фахівців, оскільки саме в початковій школі формують фундамент для всебічного розвитку особистості, забезпечують дітей основами знань і вмінь, що вможливлюють подальший ефективний розвиток. На такому тлі актуалізована проблема створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі як важливої умови успішної освіти, виховання й розвитку молодших школярів. З огляду на динамічність феномена інклюзивної освіти, організація сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі потребує докладного дослідження, тому мета розвідки – обґрунтування наукових підходів до створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі. У статті схарактеризовано дефініції понять «середовище», «освітнє середовище», «підхід». Згідно з авторським трактуванням, «інклюзивне освітнє середовище» – вид освітнього середовища, що забезпечує всім суб’єктам освітнього процесу можливості для ефективного саморозвитку в умовах закладу освіти. Описано компоненти структури інклюзивного освітнього середовища. Для створення сприятливого інклюзивного середовища в початковій школі в основу покладено положення гуманістичного, особистісно орієнтованого, системного, аксіологічного, компетентнісного, культурологічного підходів, з’ясовано їх сутність. Семантика терміна «інклюзія» є динамічною, постійно еволюціонує під впливом зовнішніх і внутрішніх чинників, тому природа підходів до організації сприятливого інклюзивного середовища також перебуває в невпинному розвитку. |
uk_UA |