DSpace Repository

Поняття "педагогічна персоналістика" крізь призму науково-дефінітивного дискурсу

Show simple item record

dc.contributor.author Савчук, Борис
dc.contributor.author Розман, Ірина Іллівна
dc.date.accessioned 2021-06-22T06:47:20Z
dc.date.available 2021-06-22T06:47:20Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8217
dc.description Савчук Б. Поняття "педагогічна персоналістика" крізь призму науково-дефінітивного дискурсу / Б. Савчук, І. І. Розман // Нова педагогічна думка. - 2021. № 1 (105). - С. 3-7 uk_UA
dc.description.abstract У статті представлено синтезований аналіз дефініції «педагогічна персоналістика», з’ясовано її сутність, зміст та доцільність використання у предметному полі педагогічної науки. Відзначено, що в процесі нагромадження масиву літератури про життєдіяльність педагогічних персоналій в історико-педагогічній науці сформувався міждисциплінарний науково-дослідницький напрям, який подекуди йменують як «педагогічна персоналістика». Крізь призму наукового дискурсу проаналізовано сутність понять «персоналія», «педагогічна персоналія», «персоналістика». Доведено, що використання терміна «педагогічна персоналістика» через формальну прив’язку до поняття «педагогічна персоналія» є алогізмом, тому невиправдано ні з наукової, ні з філологічної позицій. Обґрунтовується позиція, відповідно до якої замість поняття «педагогічна персоналістика» на позначення окремого напряму української істори ко-педагогічної науки, що вивчає життєдіяльність персоналій, доречно використовувати термін «педагогічна біографістика». Наведено аргументи на її користь, згідно з якими: 1) поняття «педагогічна біографістика» відповідає загальній традиції світової та української гуманітаристики, адже її основні наукові галузі (філософія, психологія, соціологія, історія тощо) позначають свої окремі наукові напрями, що вивчають діячів (персоналій), які зробили вагомий внесок у їхній розвиток, як «біографічні»; 2) термін «біографія» відповідає українській біографічній традиції; 3) українські вчені нагромадили значний масив знань для обґрунтування дефініції «педагогічна біографістика» та визначення її предмета, завдань, інших параметрів як окремої субдисципліни (галузі, наукового напряму) української педагогічної науки. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject персоналія uk_UA
dc.subject педагогічна персоналія uk_UA
dc.subject педагогічна персоналістика uk_UA
dc.subject біографія uk_UA
dc.subject педагогічна біографістика uk_UA
dc.title Поняття "педагогічна персоналістика" крізь призму науково-дефінітивного дискурсу uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account