Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Розман, Ірина Іллівна | |
dc.date.accessioned | 2021-06-22T06:16:52Z | |
dc.date.available | 2021-06-22T06:16:52Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.uri | http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8216 | |
dc.description | Розман І. І. Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії / І. І Розман // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». - 1 (11), 2021. - С. 16-24 | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано сутність та можливості використання науково-методологічних підходів у дослідженні педагогічних персоналій. Схарактеризовано сутність і зміст означених підходів згідно з поділом на дві основні умовні групи: «традиційні», які використовувалися в історико-педагогічних студіях у другій половині ХХ ст. (історичний і логічний; змістовий і формальний; особистісний і діяльнісний; кількісний і якісний; культурологічний і його різновиди та ін.) та «інноваційні», що почали активно застосовувати як науково-дослідницький інструмент з кінця 1990-х рр. (антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, герменевтичний, інтелектуально-біографічний, парадигмальний, синергетичний та ін.). Показано особливості та труднощі визначення і використання науково-методологічних підходів як складової методологічного інструментарію дослідження педагогічних персоналій. Вони пов’язані з тим, що, по-перше, через багатошаровість методології педагогічної науки та суб’єктивні рефлексії та невисокий рівень методологічної культури авторів науково- методологічні підходи до вивчення персоналій нерідко трактуються спрощено, довільно. По- третє, у конкретно-біографічних студіях науковці оперують відносно вузьким колом методологічних підходів, що обмежує пізнавальні можливості та загальні результати досліджень. Окреслено шляхи та можливості раціонального й ефективного використання науково- методологічних підходів у дослідженні життєвого шляху і творчості педагогів і освітян минулого та сьогодення. Актуалізовано потребу розробки з позицій педагогічної біографістики інтелектуально-біографічного підходу, що знайшов реалізацію в рамках постмодерної течії інтелектуальної біографії. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | аксіологія | uk_UA |
dc.subject | антропологія | uk_UA |
dc.subject | герменевтика | uk_UA |
dc.subject | інтелектуальна-біографія | uk_UA |
dc.subject | історико-педагогічна наука | uk_UA |
dc.subject | науково-методологічний підхід | uk_UA |
dc.subject | педагогічна біографістика | uk_UA |
dc.subject | педагогічна персоналія | uk_UA |
dc.subject | синергетика | uk_UA |
dc.subject | феноменологія | uk_UA |
dc.title | Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |