DSpace Repository

Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії

Show simple item record

dc.contributor.author Розман, Ірина Іллівна
dc.date.accessioned 2021-06-22T06:16:52Z
dc.date.available 2021-06-22T06:16:52Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://localhost:8080/jspui/handle/123456789/8216
dc.description Розман І. І. Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії / І. І Розман // Міжнародний науковий журнал «Університети і лідерство». - 1 (11), 2021. - С. 16-24 uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано сутність та можливості використання науково-методологічних підходів у дослідженні педагогічних персоналій. Схарактеризовано сутність і зміст означених підходів згідно з поділом на дві основні умовні групи: «традиційні», які використовувалися в історико-педагогічних студіях у другій половині ХХ ст. (історичний і логічний; змістовий і формальний; особистісний і діяльнісний; кількісний і якісний; культурологічний і його різновиди та ін.) та «інноваційні», що почали активно застосовувати як науково-дослідницький інструмент з кінця 1990-х рр. (антропологічний, аксіологічний, феноменологічний, герменевтичний, інтелектуально-біографічний, парадигмальний, синергетичний та ін.). Показано особливості та труднощі визначення і використання науково-методологічних підходів як складової методологічного інструментарію дослідження педагогічних персоналій. Вони пов’язані з тим, що, по-перше, через багатошаровість методології педагогічної науки та суб’єктивні рефлексії та невисокий рівень методологічної культури авторів науково- методологічні підходи до вивчення персоналій нерідко трактуються спрощено, довільно. По- третє, у конкретно-біографічних студіях науковці оперують відносно вузьким колом методологічних підходів, що обмежує пізнавальні можливості та загальні результати досліджень. Окреслено шляхи та можливості раціонального й ефективного використання науково- методологічних підходів у дослідженні життєвого шляху і творчості педагогів і освітян минулого та сьогодення. Актуалізовано потребу розробки з позицій педагогічної біографістики інтелектуально-біографічного підходу, що знайшов реалізацію в рамках постмодерної течії інтелектуальної біографії. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.subject аксіологія uk_UA
dc.subject антропологія uk_UA
dc.subject герменевтика uk_UA
dc.subject інтелектуальна-біографія uk_UA
dc.subject історико-педагогічна наука uk_UA
dc.subject науково-методологічний підхід uk_UA
dc.subject педагогічна біографістика uk_UA
dc.subject педагогічна персоналія uk_UA
dc.subject синергетика uk_UA
dc.subject феноменологія uk_UA
dc.title Науково-методологічні підходи дослідження педагогічної персоналії uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account