Zusammenfassung:
Монографія присвячена етапам та тенденціям розвитку педагогічної біографістики в Україні, теоретичним напрацюванням та практичним здобуткам у галузі історії педагогіки. Матеріал роботи розкриває автобіографічні відомості, джерелознавчий матеріал, особисті та історичні архівні матеріали відомих і мало відомих педагогічних персоналій. У монографії закцентована увага на дослідженні та аналізу щоденників, нотаток, спогадів, професійної діяльності педагогів в українському науковопедагогічному просторі. Зауважено, що завдання педагогічної біографістики полягають у висвітленні шляхів її становлення, аналізу структурно-функційних джерел та визначенні їхнього інформаційного потенціалу й особливостей, показу процесу формування і розвитку педагогічної бібліографії і біобібліографії в Україні. Видання становить значний інтерес для фахівців з історії педагогіки, науковців; дає можливість використання представлених у ньому фактографічних матеріалів, теоретико-методологічних положень і висновків, фахових і міжгалузевих наукових студій і різновидових джерельних матеріалів у професійній підготовці майбутніх педагогів, зокрема у викладанні дисциплін гуманітарного і психолого-педагогічного циклів («Педагогіка», «Історія педагогіки», «Методологія наукового дослідження», «Теорія і методика виховання» та ін.), в організації науково-дослідницької роботи бакалаврів, магістрів, аспірантів тощо.