Репозиторий Dspace

Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Розман, Ірина Іллівна
dc.date.accessioned 2020-12-10T08:31:20Z
dc.date.available 2020-12-10T08:31:20Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7564
dc.description Розман І.І. Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні / І.І. Розман // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія: «Педагогіка. Соціальна робота». Випуск 1 (46) ’ 2020, С. 120-123 en_US
dc.description.abstract Актуальність проблеми полягає у тому, що тільки наприкінці ХХ століття розпочалось відновлення із небуття безліч імен відомих і менш знаних педагогів, учених, освітян, які спричинилися до розвитку національної освіти і педагогічної думки. Це активізувало переосмислення їхніх ідей і творчої спадщини та вивчення велетенського пласту знань і досвіду з національно-орієнтованих позицій, на основі нових методологічних підходів. У зв’язку з цим виникає можливість до створення умов використання фактографічних, бібліографічних та біобібліографічних матеріалів, теоретико-методологічних положень для розвитку педагогічної біографістики. Мета статті полягає у аналізі становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні. Методологічну основу дослідження становлять науково-теоретичні аспекти, компоненти, концепти, які визначають стратегію, логіку, інструменти його організації і проведення: поняття і категорії педагогіки, загальної біографістики, інших галузей знань, які забезпечують предметне вивчення і адекватне трактування життєвого шляху, творчого доробку, суспільної діяльності педагогічних персоналій. Проблема, яка висвітлена у статті, ставить питання використання комплексу загальнонаукових, історико-педагогічних, міждисциплінарних, спеціальних біографічних методів: аналіз і синтез, індукція і дедукція, абстрагування і конкретизація, ідеалізація і формалізація, узагальнення і порівняння. Як результат дослідження зазначено, що при формуванні різновидових матеріалів української педагогічної бібліографії і біобібліографії наприкінці ХХ – на початку ХХІ ст. використано структурно-типологічний, проблемно-хронологічний та інституційний підходи. Саме вони орієнтують нас на створення структури та історико-тематичний аналіз різних видів педагогічних видань, розвиток основних жарів педагогічної біобібліографічної інформації. Вони дають можливість з’ясувати роль наукових і громадських чинників у цьому процесі. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher Ужгород en_US
dc.subject бібліографія en_US
dc.subject дослідження en_US
dc.subject біобібліографія en_US
dc.subject педагогічна біографістика en_US
dc.title Становлення педагогічної бібліографії та біобібліографії в Україні en_US
dc.type Article en_US


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись