Репозиторий Dspace

Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід

Показать сокращенную информацию

dc.contributor.author Кузьма-Качур, Марія Іванівна
dc.contributor.author Горват, Маріанна Василівна
dc.contributor.author Сігетій, К. І.
dc.date.accessioned 2020-09-15T07:50:31Z
dc.date.available 2020-09-15T07:50:31Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/7228
dc.description Кузьма-Качур М. І. Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід / М. І. Кузьма-Качур, М. В. Горват, К. І. Сігетій // Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова : збірник наукових праць. - К. : Видавничий дім "Гельветика", 2019. - Том 1№ Випуск 72. - С. 262-266. en_US
dc.description.abstract Висвітлено питання щодо розвитку творчих здібностей учнів молодшого шкільного віку у процесі формування природознавчих компетентностей в умовах реалізації Концепції нової української школи. Автори описали методологічний підхід розвитку творчих здібностей учнів початкових класів, зосередили увагу на значенні осередку природи (куточка природи) для сприяння творчої активності учнів. Ефективним засобом реалізації завдань кожної освітньої галузі, наголошують автори, є створення осередків, які відображали б навчальні потреби й інтереси дітей. Організація та функціонування їх створюватиме умови для дослідницької діяльності, розвитку самостійності, організації роботи дітей в парах та малих групах, а також індивідуально. Авторами вказується, що у навчальних осередках можна проводити різні види освітньої діяльності (проводити спостереження та в подальшому їх фіксувати, досліди та практичні роботи тощо), тому вони мають містити широкий асортимент матеріалів і обладнання до вивчення природознавства у початковій школі. Водночас автори спрямовують увагу вчителів-практиків на тому, що розвиток творчих здібностей у кожного молод- шого школяра залежить від вмілого підбору та застосовування ними на уроці творчих завдань, які сприятимуть уріз- номанітненню творчої діяльності учнів і забезпечити перехід від репродуктивних, формально-логічних дій до творчих. Наголошено на необхідності використання на уроках різних інтерактивних методів навчання у процесі формування при- родознавчих компетентностей, відзначено роль учителя для організації процесу розвитку творчих здібностей молодших школярів. Авторами наведено обґрунтовані приклади застосування методів розвитку творчих здібностей у процесі фор- мування предметних природознавчих компетентностей з конкретних тем: тема «Вода» – метод фокальних об’єктів, тема «Птахи восени» – метод комбінованих питань, тема «Сонячна система» – «системний ліфт», тема «Викорис- тання деревини» – морфонологічний аналіз, тема «Що таке погода та як її передбачити» – «Дерево передбачень» та ін. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.subject творчі здібності en_US
dc.subject природознавчі компетентності en_US
dc.subject методи розвитку творчих здібностей en_US
dc.title Розвиток творчих здібностей молодших школярів у процесі формування природознавчих компетентностей: методологічний підхід en_US
dc.type Article en_US


Файлы в этом документе

Данный элемент включен в следующие коллекции

Показать сокращенную информацию

Поиск в DSpace


Расширенный поиск

Просмотр

Моя учетная запись