dc.contributor.author |
Попович, Оксана Михайлівна |
|
dc.date.accessioned |
2020-06-26T09:58:52Z |
|
dc.date.available |
2020-06-26T09:58:52Z |
|
dc.date.issued |
2019 |
|
dc.identifier.uri |
http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/6935 |
|
dc.description |
Попович О. М. Механізм практичної побудови сенсорно збагаченого середовища для дітей раннього віку в умовах родини та закладу освіти / О. М. Попович // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 196-201 |
en_US |
dc.description.abstract |
Закцентовано увагу на характеристиці сенсорно збагаченого середовища, яке є сукупністю умов (у закладі, родині), що максимально сприяють особистісному розвитку дітей у значущій для них діяльності. Розкрито сутність і зміст наукових дефініцій «освітній простір», «сенсорно збагачене середовище». З’ясовано механізм практичної побудови сенсорно збагаченого середовища, який має свої особливості.
Створення культурного сенсорно збагаченого середовища в закладі та в родині, на нашу думку, буде забезпечувати: оптимальне сенсорне навантаження на дитину з метою захисту від утоми сенсорними стимулами; створення умов для сенсорного розвитку; взаємодію з родиною щодо забезпечення повноцінного сенсорного розвитку дитини; вільний час, передбачений для дитини впродовж дня. Структуру сенсорно збагаченого середовища в закладі дошкільної освіти розглядаємо як багатокомпонентну систему, що складається з таких елементів, як-от: мета створення сенсорно збагаченого середовища (для чого створювати?); зміст сенсорно збагаченого середовища (у чому єдність елементів цілого?); форми, методи, прийоми (як використовувати?); педагог і батьки (хто створює?); дитина (хто викорис- товує?). Визначено, що нормативними параметрами сенсорно збагаченого середовища є такі: сенсорна насиченість;
відкритість до змін, своєрідна незавершеність, яка «запрошує» дитину до активного «добудування» сенсорно збагаче- ного середовища, діалогічний режим функціонування; небуденність; контрастність; чітка оформленість предметносередовищних і предметно-просторових джерел сенсорного розвитку; різноманітність, оригінальність; багатофунк- ціональність; пристосованість до потреб спільної практичної діяльності дитини і дорослого. |
en_US |
dc.language.iso |
other |
en_US |
dc.publisher |
Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова |
en_US |
dc.subject |
діти раннього віку |
en_US |
dc.subject |
середовище |
en_US |
dc.subject |
сенсорна культура |
en_US |
dc.subject |
сенсорно збагачене освітнє середовище |
en_US |
dc.subject |
сенсорний розвиток дитини |
en_US |
dc.subject |
родина |
en_US |
dc.subject |
заклад освіти |
en_US |
dc.subject |
освітній простір |
en_US |
dc.subject |
предметно-середовищний підхід |
en_US |
dc.title |
Механізм практичної побудови сенсорно збагаченого середовища для дітей раннього віку в умовах родини та закладу освіти |
en_US |
dc.type |
Article |
en_US |