Аннотации:
В статті розглянуто поєднання соціально-психологічних характеристик поєднання економічної та екологічної культури при викладанні «Економічної психології». В ході вивчення дисципліни «Економічна психологія» для спеціальності «Психологія» ОС «Бакалавр» впровадження елементів екологічної культури спрямовується для вивчення наступних тем: економічна психологія (еволюція, роль і місце в суспільстві); економічна свідомість; ставлення людини до власності; фінансова психологія; психологічне значення грошей (споживання, поведінка споживача); загальні засади психології підприємництва; психологічні теорії підприємництва; психологія особистості підприємця; типи підприємців; психологія підприємницької діяльності; психологія підприємницької організації; психологія управління рекламною діяльністю підприємства. Управління навчальним процесом проводять з дотриманням наступних соціально-психологічних характеристик групи. Основу реалізації екологоспрямованої освіти, а саме формування екологічної культури молоді покладені розглядається з врахуванням трьох компонент: інформаційну компоненту (висвітлюється у лекційному матеріалі і встановлює чіткі зв’язки між результатами економічної діяльності та параметрами природного середовища; мотиваційно-ціннісну компонент (впровадження екологовідповідних результів економічної діяльності як основи сприйняття цих результатів в суспільстві і навпаки несприйняття соціумом природозагрозливих підходів, навіть якщо спостерігається висока економічна ефективність); поведінково-діяльнісна компонента (висвітлення природовідповідної моделі поведінки і діяльності в економічних процесах можливо організовувати на науково практичних семінарах). Наведено приклади поєднання аудиторної роботи при викладанні дисципліни «Економічна психологія» та науково-практичних семінарів з напрямів дослідження екологічної та економічної психології, які проводилися товариством молодих науковців, студентів, аспірантів, докторантів «Наука майбутнього» Мукачівського державного університету за тематиками: «Психологічний портрет підприємця», «Екологічний та енергетичний менеджмент». Наголошено, що в різких соціально-економічних змін «в економіці рівно стільки стало економіки, скільки в ній психології». Оскільки реалізація вмінь і навичок економічної психології відбувається не лише в системі «Людина-Людина», а також в системі «Людина-Природа». Тож є актуальним викладання дисципліни «Економічнана психологія» з дотриманням принципу природоцентризму.
Описание:
Алмашій І. І. Соціально-психологічні характеристики поєднання економічної та екологічної культури при викладанні "Економічної психології" / І. І. Алмашій // Науковий вісник Мукачівського державного університету. Серія "Економіка" : збірник наукових праць / гол. ред. Т.В. Черничко. - Мукачево : МДУ, 2019. - Випуск 2(12). - С.11-14