00 DSpace/Manakin Repository

Дидактичний Монтессорі-матеріал як засіб розвитку творчого мислення дітей передшкільного віку під час ознайомлення з навколишнім світом

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чекан, Оксана Іванівна
dc.contributor.author Фізер, Вікторія Семенівна
dc.contributor.author Ілюк, Леся
dc.date.accessioned 2020-03-02T08:28:05Z
dc.date.available 2020-03-02T08:28:05Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/5007
dc.description Чекан О. І. Дидактичний Монтессорі-матеріал як засіб розвитку творчого мислення дітей передшкільного віку під час ознайомлення з навколишнім світом / О. І. Чекан, В. С. Фізер, Л. Ілюк //Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка. – Дрогобич: Видавничий дім "Гельветика", 2019. – Вип. 26. Том 2. – С. 161-171 en_US
dc.description.abstract У статті проаналізовано педагогічні та психологічні джерела з проблеми. Виявлено, що мислення зароджується у чуттєвому пізнанні світу і спирається на нього, розкриває причинні зв’язки явищ об’єктивної дійсності, далеко виходячи за його межі. Воно дає людині змогу пізнавати те, чого вона не може сприйняти і уявити. Мислячи, людина розкриває причинні зв’язки явищ об’єктивної дійсності. Перехід від чуттєвого до розумового пізнання об’єктивної дійсності являє собою подальший розвиток аналітико-синтетичної діяльності людського мозку, виникнення нових її якісних особливостей. Розвиток мислення дітей залежить від того, як організовується й спрямовується їх пізнавальна діяльність. М. Монтессорі вважала, що творче мислення розвивається разом з розвитком розумових здібностей дитини через взаємодію з довкіллям, готує дитину до майбутнього навчання. Засобом формування творчого мислення дошкільників обрано дидактичний матеріал М. Монтессорі. Було розроблено цикл опорних схем занять за даною методикою, в яких виділено матеріал, з яким взаємодіє дитина, виділено мету, розроблений хід проведення заняття, подальші вправи, коригування помилок, розширення словника. Також авторами проведена творча робота з використанням дидактичного матеріалу. Визначено, що зазначена методика є ефективною. Рівень сформованості творчого мислення за визначеними нами критеріями в експериментальній групі значно підвищився. Покращилося використання вихователями дидактичного матеріалу Марії Монтессорі у повсякденній роботі. Зроблено висновок про доцільність використання дидактичного Монтессорі-матеріалу як засобу розвитку творчого мислення в освоєнні дошкільниками навколишньої дійсності. Проаналізовано перспективу подальших наукових розробок. Перспективу вбачаємо в теоретичному обґрунтуванні методики підготовки вихователів до використання матеріалів М. Монтесорі у різних видах діяльності дошкільників в умовах дистанційної освіти. en_US
dc.language.iso other en_US
dc.publisher «Гельветика» en_US
dc.subject автодидактичний матеріал en_US
dc.subject творче мислення en_US
dc.subject дошкільники en_US
dc.subject навколишній світ en_US
dc.subject експеримент en_US
dc.subject розвиваючі заняття en_US
dc.title Дидактичний Монтессорі-матеріал як засіб розвитку творчого мислення дітей передшкільного віку під час ознайомлення з навколишнім світом en_US
dc.type Article en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу