dc.description.abstract |
У статті проаналізовано педагогічні та психологічні джерела з проблеми. Виявлено, що мислення зароджується у чуттєвому пізнанні світу і спирається на нього, розкриває причинні зв’язки явищ об’єктивної дійсності,
далеко виходячи за його межі. Воно дає людині змогу пізнавати те, чого вона не може сприйняти і уявити.
Мислячи, людина розкриває причинні зв’язки явищ об’єктивної дійсності. Перехід від чуттєвого до розумового
пізнання об’єктивної дійсності являє собою подальший розвиток аналітико-синтетичної діяльності людського
мозку, виникнення нових її якісних особливостей. Розвиток мислення дітей залежить від того, як організовується й спрямовується їх пізнавальна діяльність. М. Монтессорі вважала, що творче мислення розвивається
разом з розвитком розумових здібностей дитини через взаємодію з довкіллям, готує дитину до майбутнього
навчання. Засобом формування творчого мислення дошкільників обрано дидактичний матеріал М. Монтессорі.
Було розроблено цикл опорних схем занять за даною методикою, в яких виділено матеріал, з яким взаємодіє дитина, виділено мету, розроблений хід проведення заняття, подальші вправи, коригування помилок, розширення
словника. Також авторами проведена творча робота з використанням дидактичного матеріалу. Визначено, що
зазначена методика є ефективною. Рівень сформованості творчого мислення за визначеними нами критеріями
в експериментальній групі значно підвищився. Покращилося використання вихователями дидактичного матеріалу Марії Монтессорі у повсякденній роботі. Зроблено висновок про доцільність використання дидактичного
Монтессорі-матеріалу як засобу розвитку творчого мислення в освоєнні дошкільниками навколишньої дійсності.
Проаналізовано перспективу подальших наукових розробок. Перспективу вбачаємо в теоретичному обґрунтуванні методики підготовки вихователів до використання матеріалів М. Монтесорі у різних видах діяльності
дошкільників в умовах дистанційної освіти. |
en_US |