dc.description.abstract |
У статті розкрито теоретичний аспект антиципації як умови прогнозування, вибору та регуляції майбутньої діяльності; проаналізовано регулятивну, когнітивну та комунікативну функції антиципації, висвітлено основні теоретичні підходи до розуміння поняття антиципації. Описано п’ять рівнів антиципації: субсенсорний, сенсомоторний, перцептивний, рівень уявлення (вторинних образів), мовно-розумовий. Підкреслено роль та значення необхідності цілеспрямованого розвитку компонентів здібності до професійної антиципації та необхідність передбачати можливі психологічні труднощі антиципаційної спроможності майбутніх фахівців. Визначено, що для розвитку конкретних індивідуально-психологічних детермінант, що взаємопов’язані з професійною антиципацією, можна використовувати тренінг навичок спілкування, тренінг вирішення проблем чи постановки досягнення цілей, тренінг життєстійкості. Окреслено антиципацію як здатність, що пов’язана з потребово-мотиваційними та смисловими характеристиками особистості. |
en_US |