Короткий опис(реферат):
У статті проаналізовано зміст та особливості морального виховання учнів початкових класів крізь призму історико-педагогічних процесів, які мали місце в Закарпатті впродовж ХХ століття. З’ясовано, що в означених хронологічних межах зміст морального виховання характеризувався такими особливостями: на початку ХХ століття (австро-угорський період (до 1919 р.) і в угорський період (1939-1944 рр.)) моральне виховання включало формування духовності учнів та виховання патріотичних почуттів до своєї держави; 20-30 роки (чехословацький період (1919-1938 рр.)) зміст морального виховання передбачав виховання громадянських чеснот, поваги до свого краю; друга половина ХХ ст. (радянський період (1944-1991 рр.)) у змісті морального виховання чітко відслідковується вплив комуністичної ідеології та пріоритетності колективного над індивідуальним; для останнього десятиліття ХХ століття (період незалежної України (з 1991 р.)) характерним є повернення до ідей українського національного виховання та народної педагогіки.