Abstract:
Стаття присвячена дослідженню особливостей виховання в молодших школярів поваги до природи. З’ясовано, що екологічне виховання в початкових школах Закарпаття впродовж ХХ століття набувало різного змісту в залежності від історико-педагогічних трансформацій, що супроводжували освіту в періоди державно-територіального перепідпорядування краю (австро-угорського, чехословацького, радянського та періоду незалежної України). Виявлено, що в першій половині ХХ ст. виховання поваги до природи стало невід’ємною частиною морального виховання молодших школярів, усвідомлення залежності людського життя від природи. У радянський період здійснювалося переважно виховання в контексті споживацького ставлення людини до природи. Кінець ХХ ст. в українських початкових школах здійснюється перехід до формування в молодших школярів ціннісного ставлення до природи та усвідомлення необхідності її збереження.