DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Формування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Мочан, Тетяна Михайлівна
dc.contributor.author Попович, Оксана Михайлівна
dc.date.accessioned 2025-07-04T13:11:41Z
dc.date.available 2025-07-04T13:11:41Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927
dc.description.abstract У статті висвітлено теоретико-методологічні засади форму- вання медіаінформаційної грамотності дітей у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Автори обґрунтовують актуальність цієї проблеми в умовах цифрової трансформації та зростаючого впливу інформаційного простору на соціалізацію особистості з раннього дитин- ства. Зазначено, що медіаінформаційна грамотність – це інтегративна якість, яка поєднує в собі медіаграмотність (уміння критично сприймати, аналізувати, створювати медіатексти) та інформаційну грамотність (здатність шукати, оці- нювати, використовувати інформацію). У центрі уваги – потреба в послідовному й цілісному розвитку медіаінфо- рмаційної грамотності на різних етапах освітнього процесу, починаючи з дошкільного віку. Розглянуто методи і форми організації медіаосвітньої діяль- ності з дітьми, що відповідають їх віковим особливостям: ігрові форми, сюжетне моделювання, аналіз медіатекстів, створення власних цифрових про- дуктів тощо. Окреслено організаційні засади ефективного формування медіаінформа- ційної грамотності дітей з урахуванням принципу наступності між дошкільною та початковою освітою. Зокрема, наголошено на важливості узгодження освіт- ніх програм і методичних матеріалів, інтеграції медіаосвіти в усі напрями освітнього процесу, забезпеченні наступності педагогічних підходів у роботі з дітьми різного віку. Визначено ключову роль родинного виховання, спрямова- ного на формування відповідального ставлення до інформації, а також необхідність створення сучасного освітнього медіасередовища, що відповідає віковим потребам дітей. Окрему увагу приділено підвищенню кваліфікації педагогічних працівників і впровадженню єдиних методичних підходів до ме- діаосвітньої діяльності у межах дошкільної та початкової освіти. Зроблено висновок, що медіаінформаційна грамотність є не лише освіт- ньою інновацією, а й необхідною умовою повноцінного розвитку особистості дитини в цифровому світі. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher МДУ: Мукачево uk_UA
dc.subject медіаінформаційна грамотність uk_UA
dc.subject медіаосвіта uk_UA
dc.subject інформаційно-комунікаційна компетентність uk_UA
dc.subject дошкільна освіта uk_UA
dc.subject початкова освіта uk_UA
dc.subject наступність uk_UA
dc.subject освітнє середовище uk_UA
dc.subject цифрова трансформація uk_UA
dc.subject інформаційний простір uk_UA
dc.title Формування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto