Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мочан, Тетяна Михайлівна | |
dc.contributor.author | Попович, Оксана Михайлівна | |
dc.date.accessioned | 2025-07-04T13:11:41Z | |
dc.date.available | 2025-07-04T13:11:41Z | |
dc.date.issued | 2025 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12927 | |
dc.description.abstract | У статті висвітлено теоретико-методологічні засади форму- вання медіаінформаційної грамотності дітей у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Автори обґрунтовують актуальність цієї проблеми в умовах цифрової трансформації та зростаючого впливу інформаційного простору на соціалізацію особистості з раннього дитин- ства. Зазначено, що медіаінформаційна грамотність – це інтегративна якість, яка поєднує в собі медіаграмотність (уміння критично сприймати, аналізувати, створювати медіатексти) та інформаційну грамотність (здатність шукати, оці- нювати, використовувати інформацію). У центрі уваги – потреба в послідовному й цілісному розвитку медіаінфо- рмаційної грамотності на різних етапах освітнього процесу, починаючи з дошкільного віку. Розглянуто методи і форми організації медіаосвітньої діяль- ності з дітьми, що відповідають їх віковим особливостям: ігрові форми, сюжетне моделювання, аналіз медіатекстів, створення власних цифрових про- дуктів тощо. Окреслено організаційні засади ефективного формування медіаінформа- ційної грамотності дітей з урахуванням принципу наступності між дошкільною та початковою освітою. Зокрема, наголошено на важливості узгодження освіт- ніх програм і методичних матеріалів, інтеграції медіаосвіти в усі напрями освітнього процесу, забезпеченні наступності педагогічних підходів у роботі з дітьми різного віку. Визначено ключову роль родинного виховання, спрямова- ного на формування відповідального ставлення до інформації, а також необхідність створення сучасного освітнього медіасередовища, що відповідає віковим потребам дітей. Окрему увагу приділено підвищенню кваліфікації педагогічних працівників і впровадженню єдиних методичних підходів до ме- діаосвітньої діяльності у межах дошкільної та початкової освіти. Зроблено висновок, що медіаінформаційна грамотність є не лише освіт- ньою інновацією, а й необхідною умовою повноцінного розвитку особистості дитини в цифровому світі. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | МДУ: Мукачево | uk_UA |
dc.subject | медіаінформаційна грамотність | uk_UA |
dc.subject | медіаосвіта | uk_UA |
dc.subject | інформаційно-комунікаційна компетентність | uk_UA |
dc.subject | дошкільна освіта | uk_UA |
dc.subject | початкова освіта | uk_UA |
dc.subject | наступність | uk_UA |
dc.subject | освітнє середовище | uk_UA |
dc.subject | цифрова трансформація | uk_UA |
dc.subject | інформаційний простір | uk_UA |
dc.title | Формування медіаінформаційної грамотності дітей у контексті наступності дошкільної та початкової освіти | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |