Короткий опис(реферат):
У статті висвітлено теоретико-методологічні засади форму-
вання медіаінформаційної грамотності дітей у контексті забезпечення наступності між дошкільною та початковою освітою. Автори обґрунтовують актуальність цієї проблеми в умовах цифрової трансформації та зростаючого впливу інформаційного простору на соціалізацію особистості з раннього дитин-
ства. Зазначено, що медіаінформаційна грамотність – це інтегративна якість,
яка поєднує в собі медіаграмотність (уміння критично сприймати, аналізувати, створювати медіатексти) та інформаційну грамотність (здатність шукати, оці-
нювати, використовувати інформацію).
У центрі уваги – потреба в послідовному й цілісному розвитку медіаінфо-
рмаційної грамотності на різних етапах освітнього процесу, починаючи з дошкільного віку. Розглянуто методи і форми організації медіаосвітньої діяль-
ності з дітьми, що відповідають їх віковим особливостям: ігрові форми, сюжетне моделювання, аналіз медіатекстів, створення власних цифрових про-
дуктів тощо.
Окреслено організаційні засади ефективного формування медіаінформа-
ційної грамотності дітей з урахуванням принципу наступності між дошкільною та початковою освітою. Зокрема, наголошено на важливості узгодження освіт-
ніх програм і методичних матеріалів, інтеграції медіаосвіти в усі напрями освітнього процесу, забезпеченні наступності педагогічних підходів у роботі з дітьми різного віку. Визначено ключову роль родинного виховання, спрямова-
ного на формування відповідального ставлення до інформації, а також необхідність створення сучасного освітнього медіасередовища, що відповідає віковим потребам дітей. Окрему увагу приділено підвищенню кваліфікації педагогічних працівників і впровадженню єдиних методичних підходів до ме-
діаосвітньої діяльності у межах дошкільної та початкової освіти.
Зроблено висновок, що медіаінформаційна грамотність є не лише освіт-
ньою інновацією, а й необхідною умовою повноцінного розвитку особистості дитини в цифровому світі.