00 DSpace/Manakin Repository

Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Хома, Петро Петрович
dc.date.accessioned 2025-07-02T08:47:39Z
dc.date.available 2025-07-02T08:47:39Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12916
dc.description Хома, Петро Петрович Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ / Петро Петрович Хома // Педагогічна академія: наукові записки : електронний журнал / гол.ред. Цехмістр Я.В. - Винники, 2024. - № 13. - ISSN 2786-9458-(online)[Копія][Фахове видання][Інші наукометричні бази][Електронне видання]. - Бібл.: DOI https://doi.org/10.5281/zenodo.15742930. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено зарубіжні практики формуванняцифрової компетентності майбутніх учителів початкової школи з урахуваннямвпровадження штучного інтелекту (ШІ) та проаналізовано можливості їхадаптації до українського освітнього простору. Обґрунтовано важливістьцифрової трансформації освіти як глобальної тенденції, що вимагаєстратегічного осмислення з боку національних освітніх систем. Акцентовано,що цифрові компетентності педагогів, особливо в контексті використанняінструментів ШІ, є ключовими для забезпечення якісної початкової освіти,адаптивного навчання та розвитку критичного мислення в учнів.На основі аналізу освітніх стратегій Естонії, Великої Британії, Італії таСінгапуру виокремлено ефективні моделі цифровізації педагогічної освіти.Зокрема, вивчено досвід впровадження адаптивних освітніх середовищ, аналітичних систем на базі Big Data, AI-тьюторів, освітніх платформ зелементами гейміфікації, а також модулів з цифрової етики та критичногомислення щодо ШІ.У статті підкреслено, що в умовах війни цифрові інструменти сталирятівними для української освіти, сприяючи організації дистанційного навчаннята зниженню психологічного навантаження. Розглянуто потенціал ШІ упідготовці майбутніх учителів: автоматизація оцінювання, персоналізаціяпрофесійних траєкторій, формування цифрової культури, розвитокрефлексивного компоненту в навчанні. Автори аргументують потребуформування в Україні єдиної національної стратегії цифровізації педагогічноїосвіти з фокусом на інтеграцію ШІ, цифрову етику, інклюзію та професійнупідтримку вчителів.Наголошено на доцільності впровадження пілотних проєктів у регіонах звисокою цифровою готовністю як початкового кроку до масштабуваннясистемних змін. Запропоновано комплекс рекомендацій для освітньої політикиУкраїни, зокрема: включення модулів про ШІ до освітніх програм педагогічнихуніверситетів, проведення підвищення кваліфікації, розвиток національної AI-інфраструктури для освіти.Окреслено перспективу використання міжнародного досвіду як ресурсудля створення гнучкої, адаптивної системи підготовки педагогів, здатноїефективно відповідати на виклики цифрової доби та воєнних реалій. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Мукачево: МДУ uk_UA
dc.subject цифрова компетентність uk_UA
dc.subject майбутні педагоги uk_UA
dc.subject штучнийінтелект uk_UA
dc.subject початкова освіта uk_UA
dc.subject міжнародний досвід uk_UA
dc.subject цифрова трансформація uk_UA
dc.subject освітня політика uk_UA
dc.subject адаптивне навчання uk_UA
dc.subject цифрова етика uk_UA
dc.subject педагогічна підготовка uk_UA
dc.title Цифрова компетентність майбутніх педагогів початкової школи: зарубіжні практики і шляхи реалізації в країні з урахуванням потенціалу ШІ uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу