DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Щербан, Тетяна Дмитрівна
dc.contributor.author Хома, Петро Петрович
dc.date.accessioned 2025-07-02T08:31:07Z
dc.date.available 2025-07-02T08:31:07Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12915
dc.description Щербан Тетяна Дмитрівна, Хома Петро Петрович Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи / Щербан Тетяна, Хома Петро // Журнал "Перспективи та інновації науки" / 2025. - №5(51). -С. 1621-1634. -Бібл.: DOI: https://doi.org/10.52058/2786-4952-2625-5(51)-1621-1634 uk_UA
dc.description.abstract Дослідження присвячено проблемі формування цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів, яка вимагає не лише технічних знань, а й розвитку етичної відповідальності, критичного мислення та здатності до професійного зростання, що дозволить педагогамефективно спрямовувати дітей у цифровому середовищі та забезпечувати якісну освіту в умовах постійних змін.Результати анкетування магістрів – майбутніх учителів початкових класів дозволили констатувати наявність: недостатнього рівня цифрової компетентності у більшості майбутніх учителів початкових класів; значної різнорівневості у підходах до цифровізації викладачів у закладі вищої освіти. Майбутні вчителі початкових класів вказали на переважання базових цифрових навичок у себе, а також на недостатній рівень складніших компе-тентностей. Основними перешкодами в розвитку цифрової компетентності є обмеження в освітніх програмах, відсутність практичних можливостей, супротив з боку викладачів та технічні проблеми. Ранжування навичок цифрової компетентності майбутніх учителів початкових класів вказує на їхню адаптивність до змін, на прагматичний підхід до цифрових технологій, але також вимагають розвитку етичних аспектів цифрової компетентності.Оцінка цифрової компетентності магістрів виявила значні бар'єри в адаптивності до змін, обмеження в технічних навичках, потребу в розвитку критичного мислення та недостатню увагу до етики та безпеки. Результати дослідження доводять важливість комплексного підходу до формування цифрової компетентності майбутніх учителів,що включає як розвиток технічних знань і адаптивності, так і посилення критичного мислення та культури цифрової безпеки. Для ефективного розвитку цифрової компе-тентності майбутніх учителів необхідно переглянути зміст освітніх програм, впроваджувати більше практикоорієнтованих занять, а також проводити підготовку викладачів до активного застосування цифрових технологій у навчанні. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Мукачево: МДУ uk_UA
dc.subject цифровізація освіти uk_UA
dc.subject цифрова компетентність майбутнього вчителя початкових класів uk_UA
dc.subject технічні навички uk_UA
dc.subject етика та безпека uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject адаптивність до змін uk_UA
dc.title Формування цифрової компетентності майбутніч учителів початкових класів: тенденції та перспективи uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto