DSpace Repository

Формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров'я: теоретико-методологічніаспекти

Show simple item record

dc.contributor.author Черепаня, Наталія Іванівна
dc.date.accessioned 2025-07-01T12:01:38Z
dc.date.available 2025-07-01T12:01:38Z
dc.date.issued 2025
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12912
dc.description Черепаня, Наталія Іванівна Формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров'я: теоретико-методологічніаспекти / Черепаня Наталія // Вісник причорноморського науково-дослідного інституту економіки та інновацій ім. Вітівта Великого. Серія "Інноваційна педагогіка" науковий журнал / ред. кол., голова Терешкінас Артурас - Каунас, 2025. -Вип. 2. -С. 191-195. -ISSN 2663-6085. -Бібл.: DOI:https://doi/org/10/32782/2663-6085/2025/82.2.34 uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено теоретико-методологічні аспекти проблеми формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров’я. Акцентовано увагу на тому, що у сучасному суспільстві питання збереження та зміцнення здоров’я набуває особливої актуальності, оскільки стан здоров’я населення, зокрема дітей, є одним із ключових показників соціального благополуччя та перспектив розвитку країни. Зауважено тенденцію до зниження рівня здоров’я дітей раннього та дошкільного віку, обумовлену рядом об’єктивних та суб’єктивних факторів, серед яких – екологічні умови, урбанізація, низький рівень поінформованості батьків, недостатня увага до питань здоров’язбереження як в родинах, так і в закладах дошкільної освіти та ін. Представлено найбільш актуальні позиції вітчизняних науковців щодо здорового способу життя, культури здоров’я дітей дошкільного віку та формування у них здоров’язбережувальної компетентності. Переконані, що форму- вання у дітей раннього та дошкільного віку навичок здорового способу життя є надзвичайно важливим етапом у становленні їхньої особистості та закладанні міцної основи для майбутнього фізичного, психічного та соціального благополуччя. Навички здорового способу життя дошкільників трактуються автором як основні звички, знання та уміння, які формуються у дітей дошкільного віку для збереження і зміцнення здоров’я. Основними навичками здорового способу життя у дошкільників виокремлено такі: гігієнічні навички, режим дня, правильне харчування, фізична активність, безпека життєдіяльності. Наголошено, що ефективність формування навичок здорового способу життя у дітей раннього та дошкільного віку значною мірою залежить від дорослих – батьків, вихователів, медичних працівників та ін. фахівців, оскільки вони є прикладом для наслідування, створюють необхідні умови, навчають, підтримують та заохочують дітей на шляху до здорового життя. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Мукачево: МДУ uk_UA
dc.subject діти раннього та дошкільного віку uk_UA
dc.subject здоров’я uk_UA
dc.subject діти uk_UA
dc.subject дошкільний вік uk_UA
dc.subject культура здоров’я uk_UA
dc.title Формування у дітей раннього і дошкільного віку навичок здорового способу життя як основи культури здоров'я: теоретико-методологічніаспекти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Advanced Search

Browse

My Account