Zusammenfassung:
У статті визначено зміст і значення одного
з важливих напрямків патріотичного вихо
вання – це залучення дітей до народознав
ства – вивчення культури, звичаїв рідного
народу шляхом ознайомлення дітей дошкіль
ного віку з рідним містом.
У статті висвітлюються окремі аспекти
розвитку патріотичних почуттів дітей
дошкільного віку. Наголошується, що одним із
ефективних шляхів розвитку патріотизму є
ознайомлення дітей з рідним містом, як один
із
напрямів патріотичного виховання, що
передбачає формування в них знань про рідне
місто, любові до нього, становлення адек
ватних способів поведінки, розширення уяв
лень дітей про пам’ятки рідного міста: місця
відпочинку людей, історичні пам’ятки, музеї,
які містять багато наочних експонатів про
життя, культуру та побут місцевих жителів.
удк 372.1:91(477)
DOI https://doi.org/10.32782/2663-6085/
2024/77.50
Черепаня Н.І.,
канд. пед. наук, доцент,
завідувачка кафедри дошкільної
та спеціальної освіти
мукачівського державного університету
Русин Н.М.,
ст. викладач кафедри дошкільної
та спеціальної освіти
мукачівського державного університету
Проаналізовано різноманітні засоби та
методи, які можна використовувати в про
цесі занять із ознайомлення дошкільнят
з рідним містом, зокрема, бесіди, музика,
твори образотворчого мистецтва, художнє
слово, екскурсії, схема міста та мікрорайону,
моделювання. Акцентується увага на те
що, при ознайомленні з історією мікрорайону
доцільно організувати пошукову діяльність
дітей. Найбільшого значення в ознайомленні
дошкільнят з рідним містом набувають
розмови. Важливо, щоб бесіди підвищували
дитячу розумову активність. Цьому допома
гають прийоми порівняння, питання, індиві
дуальні завдання. Необхідно привчати дітей
самостійно аналізувати побачене, робити
узагальнення, висновки. Можна дітям запро
понувати знайти відповідь в ілюстраціях,
книгах, запитати батьків.