00 DSpace/Manakin Repository

Підготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освіти

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Янкович, О. І.
dc.contributor.author Кузьма, І. І.
dc.date.accessioned 2025-04-24T08:32:49Z
dc.date.available 2025-04-24T08:32:49Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12653
dc.description Янкович, О. І. Підготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освіти / Янкович, О. І., Кузьма, І. І. // Педагогічний альманах - Херсон. Вип. 56. 2024. - С. 90-98 uk_UA
dc.description.abstract У статті проаналізовано процеси макдональдизації та гуманізації вищої освіти; виявлено їхній вплив на підготовку майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл. Макдональдизацію вищої освіти потрактовано як процес, у якому втілено принципи діяльності «МакДональдсу» (ефективність, прорахованість, передбачуваність, контроль) у полісуб’єктному середовищі закладів освітньої галузі. Наголошено на її характерній рисі – заміні гуманної технології на негуманну. Гуманізація вищої освіти – це розкриття людиновимірного та орієнтованого на людину потенціалу викладачів та студентів. Відображено як позитивні, так і негативні зміни, що їх зумовила макдональдизація у сфері професійної освіти. Серед позитивів названо ефективно організований процес навчання, охоплення освітою значної кількості здобувачів, можливість академічної мобільності, чому сприяє стандартизація професійної підготовки, визнання диплома однієї країни в іншій. Негативами визначено: недостатню увагу до збагачення інтелектуального й духовного світу студента; об’єктивування якісних станів за допомогою кількісних показників; уніфікацію освітньої системи, за якої втрачається неповторність ЗВО. Наведено результати анкетування й опитування студентів. Визначено перспективи вдосконалення підготовки майбутніх фахівців дошкільної та початкової освіти в контексті гуманізації та зменшення негативного впливу макдональдизації: досягнення унікальності закладів освіти й уникнення шаблонів, формування міжособистісних взаємин на засадах педагогіки серця, надання більшої академічної свободи науково-педагогічним працівникам щодо вибору технологій та засобів навчання, організації контролю за досягненням здобувачами програмних компетентностей та результатів; акцентування уваги на духовному світі здобувачів (студентів, дошкільників, молодших школярів) на неповторності кожної людини, розроблення інноваційних способів кооперації, спілкування «від серця до серця» в освітньому просторі ЗВО, ЗДО та початкових шкіл. Ключові слова: макдональдизація, макдональдизація вищої освіти, гуманізація, гуманізація освіти, майбутні вихователі, майбутні вчителі початкових шкіл, дошкільна освіта, початкова освіта. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Херсон uk_UA
dc.subject макдональдизація uk_UA
dc.subject макдональдизація вищої освіти uk_UA
dc.subject гуманізація uk_UA
dc.subject гуманізація освіти uk_UA
dc.subject майбутні вихователі uk_UA
dc.subject майбутні вчителі початкових шкіл uk_UA
dc.subject дошкільна освіта uk_UA
dc.subject початкова освіта uk_UA
dc.title Підготовка майбутніх вихователів і вчителів початкових шкіл у контексті макдональдизації та гуманізації вищої освіти uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу