Zusammenfassung:
The article considers the main trends in video content in 2024, which determine
modern approaches to video marketing. The focus is on short video formats, interactive elements, personalization, the use of augmented reality (AR) and artificial intelligence to create content. Changes in audience preferences caused by the pandemic and global challenges, as well as their impact on marketing strategies, are analyzed. The article offers practical recommendations for introducing trends in the activities of brands to increase customer engagement and return on investment. Statistics and forecast of the impact of video content on marketing strategies until 2025 are presented.У статті розглянуто основні тренди відеоконтенту 2024 року, які визначають
сучасні підходи до відеомаркетингу. Основна увага приділяється коротким відеоформатам, інтерактивним елементам, персоналізація, використання доповненої реальності (AR) і штучного інтелекту для створення контенту.
Зміни в уподобаннях аудиторії, викликані пандемією та глобальними викликами, а також їх аналізується вплив на маркетингові стратегії. У статті пропонуються практичні рекомендації по впровадження трендів у діяльність брендів для підвищення залученості клієнтів і прибутку інвестиції. Статистика та прогноз впливу відеоконтенту на маркетингові стратегії до 2025 року представлені.
Beschreibung:
Yanchuk T.V., Lahai K.V. Video marketing: current trends of video content in 2024 /T.V. Yanchuk , K.V. Lahai // Modern engineering and innovative technologies. - 2024. - C.114-119