DSpace Repositorium (Manakin basiert)

Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року

Zur Kurzanzeige

dc.contributor.author Задорожний, Ігор Зенонович
dc.date.accessioned 2025-02-14T13:43:16Z
dc.date.available 2025-02-14T13:43:16Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/12408
dc.description Задорожний І.З. Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року / І.З. Задорожний // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал.Київ. 2023. No 1. С.241-246 uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – здійснити узагальнення та уточнення джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення, Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року крізь призму тісних зв’язків із рукописними й друкованими ірмологіонами XVII–XIX ст. Методологія дослідження базується на комплексному системному підході поєднання критичного осмислення літератури, джерелознавчого, музично-аналітичного, порівняльного методів в аналізі музичних текстів. У порівняльному аналізі ірмосів різних списків використовуємо наукові положення О. С. Цалай-Якименко щодо формотворчих засад часомірної метрики в акральній монодії. Наукова новизна дослідження полягає в уточненні джерел музичних текстів ірмосів канонів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія 1906 року, особливостей структурування музичного матеріалу та змін при формуванні стислих форм розспівування богослужбових текстів. Висновки. Здійснений аналіз музичних текстів ірмосів Богоявлення та Стрітення Господнього Простопінія показує прямий зв’язок із рукописними та друкованими ірмологіонами. Основні відмінності в ірмосах Простопінія зумовлено орієнтацією церковних співців на стислі та спрощені форми розспівування богослужбових текстів, використання декількох типових поспівок, внаслідок чого відбулось формування нових інтонаційних утворень. Проведені порівняння музичних текстів з різних джерел демонструють особливості формування наспівів, збереження та оновлення давніх форм сакральної монодії в регіональній церковно-співочій практиці на початку XX століття. uk_UA
dc.language.iso other uk_UA
dc.publisher Київ uk_UA
dc.subject сакральна монодія uk_UA
dc.subject ірмос uk_UA
dc.subject Простопініє uk_UA
dc.subject Ірмологіон uk_UA
dc.subject мелодика uk_UA
dc.subject модальна метрика uk_UA
dc.subject ритміка uk_UA
dc.subject музичний текст uk_UA
dc.title Джерела ірмосів канонів Богоявлення і Стрітення Господнього Церковного Простопінія Бокшая-Малинича 1906 року uk_UA
dc.type Article uk_UA


Dateien zu dieser Ressource

Das Dokument erscheint in:

Zur Kurzanzeige

DSpace Suche


Erweiterte Suche

Stöbern

Mein Benutzerkonto