Короткий опис(реферат):
У монографії на основі дослідження документальних матеріалів Державного архіву Закарпатської області обґрунтовано соціально-педагогічні
умови процесу становлення та розвитку закладів інтернатного типу Закарпаття першої половини ХХ ст. На основі визначених хронологічних меж
та об’єктивно-історичних умов виокремлено основні етапи у становленні
та розвитку закладів інтернатного типу: І етап (1901 – 1919 рр.) – створення нормативно-правової бази для функціонування державних закладів інтернатного типу; ІІ етап (1919 – 1938 рр.) – удосконалення системи
освітньо-виховної роботи в закладах інтернатного типу; ІІІ етап (1939 –
1944 рр.) – згортання педагогічної практики інтернатної освіти, поширення впливу на розвиток релігійних та громадських організацій. Визначено
особливості організації, підпорядкування та управління, кадрового забезпечення та змісту діяльності закладів інтернатного типу Закарпаття в ме жах кожного етапу. Актуалізовано конструктивний ретродосвід діяльності
закладів інтернатного типу в Закарпатті першої половини ХХ століття в
умовах реформування сучасної інтернатної освіти в Україні.
Наукова монографія слугуватиме вагомим джерелом для подальших
розвідок науковців, викладачів і здобувачів закладів вищої освіти та поціновувачів історії вітчизняної педагогіки