Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Maslyhan, O. | |
dc.contributor.author | Маслиган, О. | |
dc.date.accessioned | 2024-10-04T07:51:15Z | |
dc.date.available | 2024-10-04T07:51:15Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.uri | http://dspace.msu.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/11763 | |
dc.description | Maslyhan O. Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case // Ефективнаекономіка. 2023. N 6. | uk_UA |
dc.description.abstract | The relevance of the research is determined by the fact that prior to the onset of full-scale aggression, Ukraine had a trend of development in the field of esports. Esports not only shaped a unique esports culture and a wide audience but also emerged as an endemic sector of the digital economy. Актуальністьдослідженнязумовленатим, щодопочаткуповномасштабноговторгненнявУкраїнібуланаявнатенденціярозвиткукіберспорту.Прицьомукіберспортнелишесформувавунікальнукіберспортивнукультуруташирокуаудиторію, атакожвиокремивсявендемічнусферуцифровоїекономіки. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.subject | sports | uk_UA |
dc.subject | кіберспорт | uk_UA |
dc.subject | gamer | uk_UA |
dc.subject | геймер | uk_UA |
dc.subject | endemic sphere | uk_UA |
dc.subject | ендемічнасфера | uk_UA |
dc.subject | digital economy | uk_UA |
dc.subject | цифроваекономіка | uk_UA |
dc.subject | tournament organizers | uk_UA |
dc.subject | кіберспортивнікоманди | uk_UA |
dc.subject | revenue | uk_UA |
dc.subject | організаторитурнірівприбуток | uk_UA |
dc.title | Modern model of the functioning of esport as a digital economy sphere: ukrainian case | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |